AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.317

Någon som har erfarenhet av Clear Shield skyddsfilm?

Är det någon som har någon erfarenhet av denna skyddsfilm Länk är det bara båg eller fungerar det. Kanske inte på huven men kofångare och nedåt?
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Jag satt skyddsfilm på mina extraljus, fungerade klockrent som skydd. En nackdel var att filmen "gulnade" lite. Kör mycket, 500-600 mil i månaden. Har också hört att filmen sitter som satan och försiktighet bör iakttagas när man ska ta bort den så inte lacken lossnar runt eventuella stenskott. En bekant satt på sådan film på sin sprillans nya bil direkt innan han tog den i trafik (fick bilen i början av januari och ville slippa stenskott direkt). Tog bort filmen när gatorna var sopade. Filmen hade helt klart gjort sitt jobb!

Hans Olof BMWCS #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
Intressant, vilken färg har din bekants bil? Att den gulnar är ju inte så kul, men gör man som din bekant och kör någon sorts modern variant av "rattmuff på" innan/efter vintern så kan man ju klara den värsta blästerperioden. Första stenskottet är alltid surt vilket jag precis råkat ut för på min 3 månader gamla bil. Tyvärr något man får leva med:-(
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Mörkblåmetallic är hans bil. Vet inte om "gulnandet" berodde på saltet eller avfettningsmedlet, förmodligen en kombination av båda. "Rattmuffsvarianten" är nog ingen dum idé.

Hans Olof BMWCS #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.