AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.906

Nu har jag fått nog på Aftonbladets smutskastning av BMW

Sida 2 av 2
Vi är nog som folk i allmänhet du & jag, när det skrivs eller visas saker så bedömmer vi sanningshalten i det utifrån det vi vet själva. Passar det vår åsikt sitter vi nöjda och håller med och gör det inte det så reser vi oss och skriker propaganda. Media är och förblir inget annat än en propagandamaskin oavsett om det är krig eller fred.

Det man kan göra för att värja sig från osanningar är att själv försöka ta reda på ALLA vinklar i ett problem och då erhåller man iaf någon form av "ytskrap", vi kan inte förutsätta att dom som läser kvällstidningar är mentalt underlägsna andra eller att någon är "über" på någotvis som till synes vet mycket.

Källkritik ska man alltid ta med oavsett vad det gäller om man inte har förstahandsuppgifter, det kan lika gärna vara ungarna eller grannen som saltar och pepprar för att man ska orka lyssna på en från början banal historia.

Sen korrekturen togs bort i tidningarna ser man ofta stavfel och särskrivningar och man undrar hur många poäng dom fick på journalisthögskolan...
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Varför lägga energi på detta fenomen??

Om Aftonbladet skriver att rånarna avvek i en blå BMW osv, skiter jag personlig fullständigt i det.

Lägg din energi på något vettigare, eller gör som någon skrev tidigare, köp inte kvällstidningarna, det står ju bara skit i dem i alla fall.

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Visst kan det vara surt med alla "bövar i en BMW" men för att höja humoret kan jag säga/skriva att jag läste en artikel som hette nåt i stillen av: "rattfylerister kör svenskt".
Kan inte hitta den nu men iaf ca 30nåt% av alla fylos kör Volvo, ca 20nåt SAAB o resten blandat varav ett sifra minns jag tydligt, "...mindre än 1% kör BMW"...

Hur mycket sant var det vet jag inte men iaf BMW är skapad för komforten o hastigheten. :)

BMW - Beroende Med Wilja!
Förmodligen kör bovar svenskt också....iaf här i Sverige eftersom Saab och Volvo är överrepresenterade bilmärken.

I övrigt har jag väldigt svårt att se hur man kan hetsa upp sig över vad som skrivs i pressen om det inte är direkt privat.

Flåklypa
Själv ser jag det som positivt om privatpersoner upprörs över infantiliteten i kvällstidningarna. Jag hoppas alltid att den som upprörs aldrig mer köper dem och kanske kan få andra att avstå från köp av sådant desinformativt skvaller som likställs med nyhetsinformation. Effekten kan bli som ringar på vattnet. :)

Mvh
Mikael
Vilka I-lands problem det finns!
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Instämmer med DanneW77.....

Som det stod i ngt annat forum så är det som om BMW ägarna tar varje angrepp mot bilmärket BMW personligt... Herregud!

Sen verkar det som om majoriteten av BMW ägarna på Autopower tror att ALLA andra som INTE har BMW är avundsjuka på deras ohyggligt lyxiga och dyrbara bilar. Att deras högsta önskan i livet är att någonsin få äga en bil av detta ohyggligt luxuösa märke... Fast för de flesta stannar det vid en ouppnåelig dröm.... Eller hur... Vakna... Snälla...

Skaffa er lite självdistans kära medlemmar... Kliv ner från era höga hästar, så ser ni att det är en ponny ni sitter på!

;-)

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Constrictor... Exakt. Det är ju det jag menar.
En BMW är inget speciellt. Men ändå envisas Aftonblaskan med att skriva att BMW ÄR speciellt. Det är exakt min poäng!!

mvh
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Att sluta köpa lösnummer för att man inte vill stödja verksamheten men sen läsa kvällsblaskan på nätet är väl ingen lösning. Aftonbladet.se är ju inte direkt någon reklamfri site och jag kan mycket väl tänka mig att annonsörens annonskostad står i viss proportion till antalet sidvisningar. /Stenback
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Aftonbladet är en tabloidtidning av stora mått. De artiklar dom inte kopierar från andra tidningar är rena påhitt. Expressen ligger inte långt efter.
Håller med Sim. sluta köp skiten( kvällstidningar)!Läggg pengarna i en sparbössa och använd dem sedan till att tanka fullt i BMWen så att du har råd att köra på fullgas. tio spänn om dan i 365 dar om året är pengar det med. Dessutom håller det humöret på en hälsosammare nivå.Det värsta med lögnerna i kvällspressen är att de flesta tror blint på det tryckta ordet. Jagmed, därför har jag slutat läsa skiten sen lång tid tillbaks. Någon brist på korrekta nyheter uppstår knappast i dagens informationssamhälle. Snarare räcker inte tiden till för att ta del av allt. Så börja med att sortera bort kvällspressen!/ Våga vägra!
Det är som jag tycker är sorgligt är att vare sig vi läser eller inte så bidrar vi med presstöd, huga. Fast å andra sidan, om dom inte skrev någonting fanns det inget att länka till och hur skulle det bli...?! Inget att bli upprörd över m.a.o. Det finns större orättvisor i världen än att det skrivs negativt om bilar.
Intressant att somliga i den här trådan faktiskt inte förstått att många svenskar ser en nytvättad 740 -95 med 30 ägare och 29 000 mil på mätaren som en dyrare bil än en två år gammal E46.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Fredrik M:
Hur går det? något svar än?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Nej, inget svar ännu.

/Fredrik
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Som E38B12 är inne på - är det inte ganska kul att folk tycker att t o m en gammal BMW är nåt speciellt och exklusivt?
För visst är det lite av det roliga med att åka BMW? Vill man åka statusbefriat kan man åka Skoda eller Ford! ;)
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Grejen är den att jag känner iaf INGEN i min bekantskapskrets som anser att en BMW är något att höja ögonbrynen över!

Memento te mortalem esse
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Constrictor, håller med dig i vissa fall men jag tror att du missar lite av poängen i det aktuella fallet.

Genom sina skribenters usla journalistik och amatörpsykologiska analyser underblåser kvälsstidningarna folks fördomar om olika samhällsföreteelser, i det här fallet om ägarna till bilar av märket BMW.

Detta drabbar ägarna till sådana bilar i form av vandalism och andra tråkigheter.

Att med ett brev ge uttryck för sitt missnöje är det enda rätta. Om det hjälper är iofs tveksamt, men man har i all fall försökt.
Åhh tack lars med många s!! En som förstår vad det är jag försöker åstadkomma.

Sen tror jag tyvärr inte heller att det kommer att göra någon speciell skillnad, men de kan gott få veta
vad deras skriverier i slutändan åsamkar. Men jag har iallafall försökt och gjort mer än att muttra och knyta näven i byxfickan, som en typisk Svensk, måste vara mina Danska gener från 1400 talet som lever kvar.

=)

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.