|
|
|
|---|---|
|
blev riktigt nojjig nu när jag skulle flytta bilen.. först villeden in te starta om jag inte körde på starten i 5 sekunder... sen dog den.. gjorde så igen å höll den levande med gasen i en halvminut..sen gick den bra... märkte dock att det tickade under bilen... lyfte huven och där tickade det mer.. så jag stängde av och kolla oljan .. den är precis på min strecket... och jag hällde i 1L 4 dar innan.. vad kan vara fel???? bilen har inte dragit nånting första 900milen sen jag serva den... ägaren innan mig hade provtryckt motorn för just olja i kylarvatnet.. men dom hittade inget fel... trots d har jag kollat lite då å då men den har inte dragit nåt alls fram tills nu... kan topppackningen gått? | |
|
kan tillägga att den har haft HC värde samt att tomgången har dalat upp och ned i ett tag.. men slutade i förrigår häromdagen när jag bytte lambda till en beggad från 525 m20... |
|
|
vad hällde du i för olja? har man kört på mineralolja innan å slår i hel/delsyntet så kan motorn bli otät. men en liter på 4dar låter mkt. häll i en liter till å håll koll på nivån! mvh |
|
|
sen jag köpte den i våras har jag alltid kört på helsyntet sen dess.. men d e inge spår utav olja på marken eller på utsidan utav motorn.. vart tar d vägen? tycker inte att den blåryker heller.. dock så går det lite konstigt... ibland hör man på motorljudet att den liksom tänder sent eller nåt, tänder i grenröret?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.