|
|
|
|---|---|
|
Heisan Er det noen som vet om det finnes garanti på vanos på M3 E46 som er solgt ny i Sverige eller Norge? Er det 5 år på alle mekaniske deler? Det var noen som hadde sagt at det var forlenget garanti på motor på M3 E46? Vet at M3 E46 som ble levert til USA, har forlenget garanti på motor og evt. drivverk. Men gjelder dette også for Skandinavia? | |
| Finns det inte nån motorförsäkring på själva försäkringen? för mig dom går efter antal mil eller hur gamal den är. | |
|
Jeg vet det er 5 års garanti på bil, det gjelder vel motor og drivlinje. Men Vanos er vel en motordel skulle man tro. Bilen det gjelder er 5 år og 3 måneder. Men hørte rykter at det var en utvidet garanti også for Europa. Bilen er solgt ny i Norge, og har ikke gått spesielt langt. Vet at Vanos skiftes ofte på M3 3,2 E36, men da er bilene gått over 10.000 mil. Noe min M3 E46 ikke har gjort - den er gått 7000 mil. |
|
|
Mr Alpina: Försäkring för motorn och tex grenrör mm brukar finnas i delen halvförsäkring och med olika vilkor beroende bolag men 6år eller 10000 mil är vanligt även 8 år och 10 000 mil är vanligt och när det händer något så har man självrisken på tex 25% sen löser Försäkringsbolaget skadorna då. Kolla med ditt bolag hur det funkar i Norge ,det kan skilja länder emellan! Mpower |
|
| Takk for tipset Betan, jeg skal undersøke saken på mandag. Vanos er ikke billig, må forsøke å få justert ned utgiftene på dette :-) Såpass ny bil burde Vanos holdt lenger. | |
| Mr Alpina : vad har hänt med din vanos ? | |
|
Den tok slut, dvs. motoren gikk dårligere og dårligere. Vanos var defekt. Jeg kjenner til andre eiere av M3 E46 som har byttet vanos 3 ganger på samme bil. Noen av de bilene var ikke gått 5000 mil. Mitt spørsmål er: er dette virkelig vanlig på denne type bil? M3 E36 3,2 vet jeg fra før at det var vanlig å bytte vanos, men det var først når bilen var kjørt langt med, fra 14000 mil og opp. |
|
| vilka årsmodeller var det på dom bilarna ? fick dom ut det på garantin ? | |
|
Mr Alpina:gick det att lösa genom försäkringen? Hoppas iaf att det löser sig för rimliga pengar! Mpower |
|
| Jeg har fortfarende inte fått bilen ut fra verkstedet, årsaken er at de har mye å gjøre. Men nu har de begynt å skru på den, så vi får se om et par dager. | |
|
Inga nyheter? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Hej Sørpan Joda - bilen er kommet ut fra verksted. Alt er ok! Vanos was defekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.