|
|
|
|---|---|
|
Idag så slutade helt plötsligt varvräknare, tempmätare, bensinmätare och kupéfläkten att fungera. När man startar bilen så funkar de i 1-2 sekunder sedan så lägger de av... Någon som har några idé'er??? Bilen är en E30. | |
| Min är likadan.. Har en E36a, de enda som funkar är hastighetsmätaren, resterande mätare fungerar (blinkar) då jag använder Vänster blinkers.. vad kan detta bero på ? | |
| Även el-backspeglarna och service indekatorn är döda. Fungerar som sagt bara precis efter man startat bilen.. | |
| hmm, för din del så kanske du ska kika igenom säkringsdosan? | |
| Alla säkringar ser hela ut, och allt fungerar som sagt men bara några sekunder... | |
| någon som har nån aning om vad de kan vara? :S | |
|
Gå in : www.autopower.se / Gör-det-själv / Mekartips / Byte SI-batterier. Kan vara det. |
|
|
Tror inte på SI-batterierna, men man vet aldrig. Skruva isär instrumenthuset och kika på lödningarna, är mitt tips. Kallödningar kan ge dessa symptom. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Fast, vid närmre eftertanke... så verkar någor vara mer lurt än bara instrumentet. Du har inte haft besök av gnagare som käkat kablar? :S Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Nu har jag kommit på ytterligare en sak... Om man håller kvar nyckeln i läge 3 när man startar bilen så funkar allt, men om jag låter nyckeln fjädra tillbaka till läge 2 så stannar prylarna efter 1-2 sekunder.... Någon som blir klokare??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.