|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte kolla om det går att eftermontera en cd-splare i en e46a som endast har kasettspelare från fabrik och om det är en jobbig procedur eller om det i stort sett är plug and play? Vet någon vad en cd-spelare kostar att beställa? Annars hade jag tänkt fixa en begagnad (skroten, krockade, blocket etc) om det går och montera den själv. Är också medveten om att vissa har kasettspelare i kupén och en cd växlare i bagaget, men för min del är det viktigt att man kan byta skivor på plats, utan att behöva stanna och öppna bagageluckan. Är på jakt efter en 328/320 och en cd-spelare är ett måste, vill därför veta detta så att jag direkt kan filtrera bort alla objekt som inte har cd-spelare. | |
| Framgår inte riktigt om det rör sig om byte från kasett -> cd men denna diy känns relevant. Länk | |
|
Själva bytet till Business CD från kasset är ju enkelt.. Skall (som jag förstått det) bara vara att koppla ur den gamla och in med den nya. alla kontakter skall funka.. Att få tag på en Business CD lär ju inte heller vara svårt. kolla PowerBörsen först. Finns säkert någon som har en liggande. //amullo --- |
|
gretzky |
Med en enkel "adapter" (sarg runt stereon och kabeladapter) så är det en baggis att slänga in vilken enkel-cd som helst i princip. För mig blev det lite mer bök eftersom jag ville ha kvar volymkontrollen från ratten, men ännu en adapter fixade det. Lycka till! dieseldoris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.