|
|
|
|---|---|
Goofy |
Jag undrar om någon har erfarenheter om Chips från Jocke Qvarnström (ITS FUN)? Är de bra? Det kostar bara 1500kr för min 540 -95. Motornord och bildelsimporten tar ju det dubbla. Man blir ju lite orolig när priset är så lågt. MVH goofy |
| Tydligen Jürgen Weise Racing chipp enl. tidigare inlägg. Funderar på ett själv. | |
MGL |
Hej! kan ej svara på din fråga men vill gärna ha tel nr eller mail till den som säljer chips till 540 för det priset. tacksam för svar MGL |
netsix |
Jag har det chipet i min, klart värt pengarna. Det är JWR-chip, det är han som monterar. Mail till Qvarnis: jocke@itsfun.nu Måste gå genom honom för att få det priset. /netsix |
|
netsix:får man behålla original chippet eller programmerar dom om det befintliga?!? Måste man skicka iväg boxen för att få det monterat? Mvh:Roger |
|
netsix |
Roffa Man kör dit bilen så monterar dom det där. På min gjorde han det medans jag väntade, tog ca 30 min. Det blir ett nytt chip. Han tar ditt chip, förmodlingen så proggar han om det till nästa bil, vet inte, men man får inte tillbaka sitt gamla iaf. /netsix |
| Tjenare alla "bimmers"! Fick höra att ett chip på 540:in inte gav så märkbar skilnad.......gör det verkligen inte det???? Är själv intresserad av att få lite mer krut i gamla "bettan" så man undrar lite. | |
|
är det nån som vet vad man får för vrid/bränsleförbrukning? hästarna (10-12st)är ju ganska ointressant |
|
|
Ett citat ur ett mail som ja har sparat från Jocke "Hej! Du ställde en fråga på biltidningen på nätet zon.se Ville inte svara i tidningen för att inte reta någon men jag kan hjälpa dig. Samarbetar med JWR Racing i Haninge. Snackade med dom och de kan ge dig ca 15-20 hk extra. Kostar 2500:-. Intresserad hör av dig via mail så ska jag hjälpa dig boka en tid. ItsFun :) Qvarnis go for 540 manuell |
|
|
Hmm..jag vill då iaf ha kvar mitt original chipp om det nåt börjar rackla. Å andra sidan så bor jag alldelles för långt bort för att det skulle vara värt att köpa ett sådant chipp och åka dit och montera. Mvh:Roger |
|
|
Skrev lite konstigt jag menar att när jag köper ett trimmchip så vill jag behålla originalet också. Nån som har testat nåt annat chip? Motornords? Mvh:Roger |
|
| Roffa> Jag mailade Jocke och han skrev att han kunde skicka chipet till mig för 1500:- då även jag bor långt borta, inget snack om att jag skulle skicka dit mitt chip... Har tidigare på detta forum hört mycket bra om dessa chip, och inget negativt! | |
|
TCG:okej..då blev det ju genast mycket intressantare..då ska jag ta och beställa ett chip när vägarna har blivit isfria här uppe i norr. Mvh:Roger |
|
| Roffa>>> Det tycker jag du ska göra, jag ska beställa ett så snart jag fått ordning på min motor... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.