|
|
|
|---|---|
|
Ja hur skulle ni ha gjort? Det gäller en 750 -88 som är besiktigad för 3 månader sedan med blankt papper, den har gått 200 mil sedan dess. Även gången innan var den besiktigad med blankt papper. Det fina är ju att det är en -88, dvs inga avgaskrav. Den ska inte läcka någon olja, gå jämnt på tomgång - helt enkelt bara tuta o köra. Killen var i ett desperat behov av pengar och kunde inta ha kvar den. Det enda negativa han sagt är att den ryker svart när den är kall, samtidigt menar han att luftfiltrena är riktigt skitiga och han vet inte när stiften byttes senast.... Jo jo Jag tänker så här - går den över vintern så är jag nöjd sen kan jag väl sälja av den i delar om det blir generalras. Dvs jag ämnar inte återställa bilen i nyskick- då hade jag satsat på en dyr (!) å fin. Lite av grejen med en billig är ju att man kan köra den på trafikförs. med gott samvete. Visst det är idioti egentligen - men hur skulle ni ha gjort? | |
|
Är den sv-såld så borde inte trafik vara allt för dyrt heller. Och 10000 tjänar du nog igen på att sälja den i delar om du har tid att plocka ner den. AC Schnitzer | Made by winners, made for fun |
|
|
köpläge! /Mats J |
|
|
Import -93, trafik 2340:- per år på BMW. Fick sätta den på tjejen eftersom länsman tycker jag kör för fort och stal därmed min lapp. På mig hade den kostat 7400:-.... Ingen bonus alls. |
|
|
Vilket ojämlikt samhälle vi lever i... Du får ha 735 och tjejen 750... Orättvist är vad det är... /Mats J |
|
|
Hmm vart ju ingen affär igår som planerat - men kanske på söndag. Tydligen var han otydlig/jag missuppfattade angående svartröken. Han påstår att den ryker lite svart i princip hela tiden, fast mindre när den är varm - när man ger fullt känns det att det luktar lite oförbränd bensin. Kan ju givetvis vara vadsomhelst när det gäller M70:n känns det som. |
|
|
Ja alltså bilen går ju uppenbart fett - men själva orsaken till det kan ju ha många möjliga variabler. Igensatta luftfilter och dåliga stift vilket han anger som orsak. Ett läckage efter LMM:er, övriga fel i tändsystemet, läckande spridare... you name it |
|
|
även felaktig tempgivare /Mats J |
|
Paap Reeder |
... normal bränsleförbrukning 50/50 stad/lvg ca 1,7 l/mil. Med svartrök blir 2,4 l/mil. MVH /// Paap R |
Decibel |
Köpläge helt klart, beror på om du har pengar att kasta i den för problem lär nog uppstå (been there, done that), nog för att jag köpte min för en tredjedel av dedär priset men jag har nog kastat ner 10 i min hittils, ännu glider den inte efter gatorna. Tänk efter både en och två gånger. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.