AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
723

Var köper man fjäderbensdetaljer E32 735

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
PANIK!!!

Som rubriker lyder: Var köper man fjäderbensdetaljer E32 735? Har ni tips på bra ställen?? Vill ha tag i fjäderbens lagringar, genomslagsgummin, dammskydd och dom gummifötterna till fjädrarna.

På meca och mekonomen hade dom inte alla grejjer, speciellt inte dom delarna jag behöver mest. På motornord fanns det typ ingenting av vad jag behövde. Och på BMW kostade det 4100 kr för alla grejjer och det skulle ta 7 dagar att få hem det =(

Någon som vet något ställe som kan tänka sig ha delarna till "vettigt" pris. 4100 för några plastdetaljer låter som ett hiskligt överpris. Men än vanligt för bmw reservdelar.

Alla tips uppskattas!

AC Schnitzer | Made by winners, made for fun
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Kollat på micro och feltema också.. Vafan. Dom här delarna är ju en relativt vanlig slitdel på dom tunga vagnarna.

Slänga 4100 på smågrejjer samma månad som skatt,försäkring och besiktning känns jävligt tungt... ARGH!!!

AC Schnitzer | Made by winners, made for fun
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Fanns inte på schmiedmann, stötdämparverkstan eller KOED heller... Nu börjar det se mörkt ut. :(
Prova med www.widik.se
Men ring dit och prata med dem.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Japp, det ska jag göra. Tack så mycket.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Dom hade fjäderbenslagringar på widik.se till vettiga priser dessutom. Ringde och pratade med en trevlig själ. Dammskydd, genomslagsgummin och dom skyddsgummin som sitter mot fjädersätena beställde jag på bmw.

Tror det slutade på runt 2400 för alla grejjer. Mycket mera överkommligt än 4100.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
För att följa upp den här tråden så tog jag hem dom bakre fjäderbenslagringarna från bildelsimporten istället.

Väntade typ 8-10 veckor på widik som inte fick något besked om dom bakre från sina leverantörer. Bildelsimporten tog mindre än en vecka.
Kollat på bilskrotarna? Har mycket bra och billiga delar till dessa gamlingar. Försök med bildelsbasen. Ibland kan man hitta nästan nya delar där, om föregående ägare just bytt t.e.x. Om inte annat kan det ge dig tid att leta nya delar till överkomligt pris. Lycka till!/TP.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.