|
|
|
|---|---|
|
Hej, hittade rost under vingen bak på 535an, men de 4a pinnfästena var så rostiga att 3 av dem gick av, hur fixar jag detta? Hur tar man bort de gängor som gåt av och kan man köpa en ny sats, känns som om det är mjukare material kring just pinnbultarna än i övriga spoilern. Detta gäller M-tec originalspoiler bak som satt på M-paketet till E34-89. | |
|
Hej, kanske detta hjälper. Länk Mvh Carl |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Antar pinnskruvarna sitter fast i vingen och låses mha mutter från undersidan av bagageluckan (från vad jag kunde se från bilden). Gick pinnskruvarna av jämnt med vingens yta eller sticker det fortfarande upp en liten del? Annars är det nog bara att borra upp. Vilket sorts material sitter pinnskruven fastruvad i vingen med? |
|
två.åtta, tack. bmw-slangen, pinbultarna gick av jämnt med vingens yta, dvs 3 stycken av 4a, den 4e är intakt. Inget roligt, men kan en såkallad "grispitt" som det har pratats om tidigare gå att använda, den gängar ju åt andra hållet vilket, men pga av godstjockleken på pinnbultarna (5mm typ) så kanske det inte går att få fäste för den? |
|
|
Enklast är väl att "gräva" ut pinnbultarna om materialet är relativt mjukt. Och sen gjuta fast nya skruvar med sikaflex eller polyesterhartz. /// Kristian |
|
|
Är det inte svårt att få skruvarna raka genom att gräva ur dem och gjuta fast dem igen? Har ingen som helst erfarenhet av plaster och gjutning. Skulle man kunna svetsa fast en "pinne" på de avbrutna pinnbultarna utan att omgärdande plast smälter, tänkte så man har något som man kan få grepp om när man gängar ur, sedan funderar jag på en 90 graders annan pinne (några dm minst) fastsvetsad på den så man får en hävarm så ett förhållandevis stort moment kan uppnås vid skruvförloppet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.