|
|
|
|---|---|
|
Hej! På bmw m3, e46:an så sitter det på respektive framflygel (ovan blinkers) någon form av chromad "bromsluftgaller/kanaler" Vart kan man få tag på dessa? Någon som vet? MVH Bomis | |
|
Länk /Fredrik |
|
| eBay.de är ett bra tips. T ex Länk | |
| tackar, tackar...En liten fråga bara, hur fäster man dessa på flyglarna? | |
|
Det är inte några klistra ovanpå grejjor, du måste göra hål i skärmen. /Fredrik |
|
|
Fredrik, Och om man inte är händig själv så låter det som en dyr historia....eller? Lämnar man då typ in den på ngn plåtverkstad som gör detta? |
|
|
Uj, ingen aning hur man skulle gå till väga. Jag skulle hamna i samma sits som du. En duktig plåtslagare har säkert inga problem att skapa hålet. En svetskunnig hemmafixare hade förmodligen skaffat 2 skärmar från skroten. Klippt ut hålet med lite plåt runtom, gjort samma hål i de befintliga skärmarna, och sen svetsat dit biten med hålet för M gälarna. En försiktig och mycket duktig plåtslagare kan förmodligen skapa hålen utan att du behöver lacka om skärmarna, går man tillväga på det andra sättet kommer du inte undan en omlackering av båda framskärmarna. Utan kunniga vänner som kunde hjälpt mig hade inte jag gett mig på ett dylikt projekt. Känns som det skulle kosta mer än det smakar. En möjlighet till finns ju, om det är en coupe du har så skulle du kunna köpa M3 skärmar och byta på bilen. Måste finnas någon M3 som blivit skrotad därbak och demonterad. Det är inte samma skärmar på en 2 dörrars (Coupe) och sedan/touring. Även här lär ju en lackering bli tvunget om du inte har superflax och hittar 2 skärmar i rätt kulör som även är repfria. E46 M3 fanns aldrig som fyrdörrars. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.