|
|
|
|---|---|
Likvid |
Jag tänkte köpa en M3:a 96-98 årsmodell. Men jag börjar undra om det är så roligt.Bilarna som säljs är oftast sönderkörda till botten man tittar på, kardanaxlar samt drivknutar hårt belastade. Flesta är långmilare också vilket inte gör saken bättre. Dock finns det ett enormt utbud med M3:or i Sverige vilket pressar priserna ner ordentligt vilket är bra för oss köpare. Nu till frågan, var hittar man en fin M3:a i Sverige? Eller måste jag bege mig till Tyskland för att hitta fina exemplar? Finns det nån annan rolig bil som erbjuder mycket körglädje? den ska kosta maximalt 350000:- |
|
Hej! Jag har en mycket fin M3a till salu... Jag vet ju inte riktigt vilket pris du har tänkt dig att M3an du ska köpa får kosta... Om du vill ha info om min bil så läs i säljes anonserna, skicka mig ett mail eller ring. Mvh ///CJ |
|
|
Om du tänker lägga så mycket som 350.000:- så kommer du absolut att hitta en fin bil för de pengarna. Måste det vara en M3? Har du kollat på Alpina B8, E36 med 4.6 liters V8, 333hk och 470nm (Om jag byter ut min Alpina B3 så blir mot en B8!!!). Det är nog värre för de som tror att de ska hitta en jättefin prestandabil för 130.000:-. I den prisklassen måste man nog vara lite vaken på vrak osv (naturligtvis måste du kolla en bil noga om du betalar 300.000:- också). Och ja, varför inte. Hittar du inte det du söker i Sverige, så är det det inte fel att leta i Tyskland. De är inte sämmre på att sköta sina bilar (tvärtom). De är bara fler. Dvs grovt räknat (och då tar vi inte hänsyn till att det finns många fler köpstarka kunder i Tysklnad, som sköter sina bilar mycket bättre än vad vi gör) så finns det 10 gånger så många FINA bilar i Tyskland och 10 gånger så många VRAK (under förutsättning att tyskar och svenskar är lika bra/dåliga på att sköta sina bilar). Detta under förutsättning att det säljs lika många BMW per kapita i Tyskland som i Sverige (Vilket jag inte tror det gör. Det säljs nog fler i Tyskland). Vad jag vill komma fram till är att du har alla möjligheter att hitta en bil i just det skick och med just den utrustning du letar efter i Tyskland (eller kanske något annat land) till det pris du vill betala. Lycka till /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
|
gör som jag kör m3 sedan så kan du ta med familjen vänner osv köra hyfsat bränsle snålt mot andra 320hk bilar jämn effekt kurva inte värdens snabbaste men den duger som fam bil å håller för ett race i mellan åt 3.2l för lite extra vrid m3sedan |
|
|
Titta på www.hamann-motorsport.de på deras m3 -96 om den är av intresse. kanonskick kan jag lova för den har jag själv sett. Jag fixar ett bra pris på den om någon är intresserad. Hamann prylar är ju aldrig fel.. 070-2772386 |
|
| ujuj..! en liten peng till och du har alla på denna sajts drömbil, E46 M3:an | |
|
Den har man gnuggat arslet i och det kändes inte helt fel kan jag säga. Fet på bild men fetare i verkligheten. |
|
Likvid |
Tack för alla svar. Jag har inte bara tittat på BMW, men även Porsche men då åker man över 400000:- direkt för nyare modeller vilket inte är intressant. Om bara E39 M5:orna kunde röra sig under 400' så skulle det vara intressantare eftersom gamla M3:an börjar se lite till åren ut nu när nya finns ute. Alpina B8 verkar inte vara allt för lätt få tag på, jag höll på köpa en 98:a B8 från Tyskland men den blev såld allför fort tyvärr. Nån annan bil som är roliga? |
|
Jag har varit på jakt efter en M3 sedan, för under 200.000 kr, under några månader nu, och är förvånad över hur nerkörda många av dessa bilar egentligen är. Bilar där det står i annonsen "mycket fint skick" som egentligen är vrak, när man åkt och kollat på dem. Verkar som om ägare av de enklare modellerna, som 325/328i, har mer vett att vårda sina bilar. Men jag fortsätter att leta vidare..! |
|
|
oh2000: Hej! Letar du efter en fin sedan för under 200 000 kr så får du nog leta länge eller åka till tyskland. Vrak finns det gott om, men du bör nog leta efter en i prisklassen 250 000 kr om du vill ha en fin. Mvh ///CJ |
|
| jag har som sakt en M3 a i mycket bra skick som står och väntar hos Hamann nere i Tyskland. Hör av dig så kan jag nog hjälpa dig. | |
|
Tjena på er. Har en M3 93 import som har rullat 9500mil. Det verkar som om miltalen stämmer eftersom alla bilkunniga som har tittat på bilen säger att den är i kanonskick(inne ute,under och maskinelt).Det jag vill säga med detta är att det går att hitta importerade M3:or för en billig peng som inte är helt slutkörda. Senast(maj 2001)sa besiktinings mannen: Det var ju ett fint okrockat exemplar du har fått tag på, inte så vanligt med tanke på att 90% av alla import bilar är krockade. Lycka till! |
|
|
Jag köpte min första M3a i dag mmmmmmmmm. Fast jag får den inte först på torsdag hm. Det är en silver sedan 3.2 96a som gått drygt 9000mil fullservad och fullt dokumenterad för 200,000 det kanske låter dyrt men jag vill ha en sjyst bil med alla papper så då pröjsar jag gjärna lite till. |
|
|
2002tii jag tyckte att du gjorde rätt.... Det är därför jag vill hjälpa någon med en M3:a i kanonskick från Hamann, men det verkar inte som någon letar en 96a limo med allt + lite till... Priset skall gå ihop med skicket och ärligheten. |
|
|
Står en M3-98 6000mil på Riller & Schnauk, Berlin Cosmossvart, skinnklädsel osv. 58000:- ej prutat. +49 30 79 0095 55 Bor runt hörnet och blev sugen själv. |
|
holmis54 |
Hittade en Bmw M5 -99 på mobile.de All utrustning som gått ca 9000mil. Kostade 369 000:- Länk |
|
Tjena Innan du köper en M3:a så är det kanske säkrast att göra ett M test på bilen. Man vet ju aldrig vad bilen kan ha varit med i sitt förflutna. Men jag tror du kan hitta fina M3:or lite överallt i Sverige eftersom det finns väldigt många. "If Everything Seems Under Control You Just Not Going Fast Enough!" Mr M Power |
|
Likvid |
CETE:Var har du fått den statistiken från att 90% av alla importerade skulle vara krockade?? Låter lite väl extremt.... |
D@nne |
Ursäkta mig lite grann............men Merca CLK eller SL är ju faktiskt väldigt finna bilar. För 300-350000 så har du en fet Merca=) MMMMM-POWER |
Falklander |
En sak man bör vara medveten om när man tittar på dylika bilar är att inte förglömma att dessa maskiner är tillverkade för att klösa asfalt, vilket nästan alla ex får göra oxå. Därför är det nog svårt att säga var man hittar ett bra ex här i svedala. Ett lämligt och förmodligen bättre alternativ är att bege sig till tyskland och söka sin M3:a, där är det inte lika prestigefyllt att gränsla en sådan. Snudd på volvostatus i en ren jämförelse (nja) Ett litet tips bara........ |
| Besiktningsmannen påstod det i alla fall som jag pratade med, att 90% av alla importbilar som han besiktar är krockade. Jag har ingen aning om hur många som är krockade. Hoppas att du är med "Likvid" att det är inte jag som påstår detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.