AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.258

Montera dubbla rutor.

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Funderar på att skaffa dubbla rutor till min e38. Är det bara att sätta dit eller är det något mer som behöver fixas i dörrarna?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Om jag inte missminner mig så är det bara rutor och listerna runt rutorna du behöver byta.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
ja
135
jacobc
F01 740i -09
Jeep Wrangler -88
Om jag kommer ihåg rätt så är det väl hela insidan av dörrarna som måste bytas också, med tanke på att glaset är tjockare. Klarar elhissmotorn de rutorna?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
På e39 så är det bara listerna som behöver bytas, det borde vara samma på e38orna.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Scheckheft
Hej
På E38 måste fönsterhissarna och skenorna bytas. Totalkostnaden ca 7000:- exkl rutorna (snabb uppskattning).

Mvh
Scheckheft
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Hur mycket skiljer ljudnivån mellan enkla och dubbla?

/// Kristian
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Inte så mycket att det skulle va värt 7000kr + kostnaden för nya rutor. Det största ljudproblemet i Sverige är ljudet från däcken pga vår grova asfalt. Till det så hjälper inte rutorna mycket tyvärr.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Att det skulle kosta 7000 kr exkl är ett rent fantasipris. Jag ska ju inte köpa det nytt från BMW utan från en bilskrot. Då ligger priset snarare på ca 4000 kr för sidorutor fram och bak, 6 rutor. Inte bakrutan. I priset är fönsterlisterna inbakat.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag kan inte heller påstå att de skulle vara någon direkt större skillnad på ljudnivån med eller utan dubbelglas. Men visst ger de ett mer påkostad och välutrustat intyck med dubbla rutor, skulle dock aldrig ens fundera på eftermontage...

BMW CS #5139
Scheckheft
Hej
Mitt inlägg igår kväll raderades. OK, jag ska omformulera mig. 7000:- är inget "fantasipris" som den nye experten ajhp skriver. I priset ingår nya hissar, 2500:-styck plus styrskenor för bägge dörrarna. Hos BMW. Nya.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.