|
|
|
|---|---|
|
Jag var på BMW och hämtade ut min nya nyckel a 1500 spänn.... Den "värsta" modellen med tryckknapparna... Jag frågade när jag hämtade den om man måste göra något med nyckeln eller om den fungerar "rakt" av bara.. De sa att jag måste initiera nyckeln ?!?! står inget om det i min instruktionsbok... Jag tycker att när man beställer en sån nyckel så skall den fungera rakt av...eller ?? Det fungerar att starta bilen samt låsa och låsa upp "manuellt" med nyckeln , men INGEN av de 3 knapparna fungerar ,låsning,låsa upp samt öppning av baklucka VARFÖR ???? Någon här som kan hjälpa mej ? bilen är en 535i -97.. Billy / Kattmannen | |
|
du moste koda in chippet i nyckeln samt ir hz för fjärr... görs av verkstad Ge han olja Bara!! |
|
|
Frågade du dom inte vad det innebar att initiera nyckeln? Kunde dom inte hjälpt dig med det på en gång? |
|
|
hmm gick det att starta.. ingen imobilizer.. ? Ge han olja Bara!! |
|
|
Här har du en länk för initiering av nyckeln: Länk Lycka till! /Jake |
|
|
HAde du fjärrlåsning tidigare? Freude am fahren |
|
|
Ja jag hr fjärrlåsning på min gamla nyckel som FUNGERAR..... Billy / Kattmannen |
|
|
Tack för länken "Jake" .....skall testa detta snarast !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Billy / Kattmannen |
|
|
JA !!!! Nu fungerar båda nycklarna som de skall....... Tack än en gång Jake ! Billy / Kattmannen |
|
|
Alltid kul när det funkar... ;o) /Jake |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man ska inte blanda ihop fjärrfunktionen till lås o larm med Immobilizern. Initieringen är enbart för fjärrkontrollsöverförningen. Två skilda kretsar i nyckeln, så det går utmärkt att starta bilen med en oinitierade nyckel. Därmot om du fjärrlåst med den gamla initierad nyckeln och försökt att låsa upp i dörren med den nya nyckeln innan du initierad den så ska larmet gå ingång. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok Hasso.... Min bil har inte larm.. Billy / Kattmannen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.