AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.443

fortkörningsböter i norge ?

tj
32
tjenafaan
740 ia -95
om man har fått en bot i norge : ( vet någon om dom driver in den då till slut typ via svenska myndigheter eller nå´t . eller kan man strunta i den : )
//bosse
Om jag inte missminner mig så har polisen bra samarbete i Skandinavien och Tyskland. Osis X(
tj
32
tjenafaan
740 ia -95
urk! faan jag körde 95 på 80 väg å asen ska ha 4100 sek för det....
arrrrrrrrrrgh
Det är väl bara att vänta och se. Du får köra i Polen nästa gång =)
852
Sörpan
325xi -02
I Norge ska man inte köra för fort...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Du lär inte slippa undan (fråga mig inte varför jag vet). Men du kan antagligen få byta mot nån vecka i enkelrum med fri kost...

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Ac
383
Acous
e21 318i -82
Tyskland och Sverige har inget samarbete, vilket skevs ovan, vet inte hur det är mellan norge och sverige,
Wa
36
Wallman
540ia-93
Betalar du inte böterna går ärendet till Kronofogden i Sverige. Om de inte får in några pengar går ärendet vidare till Kriminalvården som vill ha dig som gäst så många dagar som norrmännen angett som alternativt fängelsetraff på böteslappen. Allt detta kanske tar något år men du slipper inte undan.

Betala böterna direkt så slipper du kontakter med Kronofogden och Kriminalvården.

Mvh Ulf
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det låter ju skumt måste jag säga. Frågan är om han har erkänt? Har han erkänt så är det ju så. Har man inte erkänt kan man aldrig bli varken straffad eller betalningsskyldig så länge man inte är dömd.

"tjeenafan",
Har du fått bot via kamera eller blev du stoppad och erkände?

E46Cabrio Länk -06
tj
32
tjenafaan
740 ia -95
jo jag vart stoppad av en norsk beng : / och jag fick skriva under åså ..... så det e väl till å dega tyvärr !?! det e så jä..la irriterande bara att det är så mycket stålar för typ ingenting ... en raksträcka, jag ,å en norsk benke ,som dök upp ur inget . han måste ha stått i skogen eller nå´t
suuuuck !!!!!!!!
mvh //bosse
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Man vill inte torska på fortkörning varesig i norge eller finland..

I finland kan de dessutom mäta farten på mötande trafik..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.