AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.309

Tips innan köp av 750 E38

Hej!
Har hittat en 750iA V12 -95 hos en firma i Göteborg (Familjebil i Lerum AB) för 79.900,- är priset ok? vad skall man kolla innan köp? Vore tacksam för lite tips.
Mvh
Janne

Scheckheft
Hej
Välkommen hit. Börja med att läsa begagnatguiden:
Länk
Bilen ifråga?
Länk
Import, hur ser det ut med dokumentationen, s-bok, kvitton?
Priset: lite dyrt för en 95:a

Mvh
Scheckheft
Tack för tipsen! Kan man säga vad priset skall ligga på en sådan här bil om dokumentation och servicebok är ok?

Mvh
Janne

Scheckheft
Hej
Jag skulle inte betala mer än 65. Men allt beror till sist på hur sugen du är och hur angeläget handlaren är att bli av med bilen. Men rent generellt är E38 modellen svårsåld, mao läga att pruta.

Mvh
Scheckheft
Scheckheft
Argh stavfel, en editfunktion hade varit bra nu

Mvh
Scheckheft
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
TZH769 ägdes för ca 2 år sedan av en bekant till mig, var själv spekulant på bilen då, och på den tiden var den i ett utomordentligt fint skick. Har varit minst 1 ägare efter honom (plus bilhandlare) och hur den är idag vet jag inte. Min bekant hade även 19" fälgar på den, såg betydligt bättre ut med dom ihop med utblåsen är nuvarande org. fälgar.
Känner till bilhandlaren som har den, dom har haft den ganska länge, men skulle ändå förvåna mig om dom skulle släppa den billigt.. men jag kan ju iofs ha fel..
Vet iaf att den såldes av samma handlare för 1.5 år sedan för över 100 tkr.

BMW CS #5139
Kanon! Tack för informationen.
/Janne

tips innan köp av 750i??
skaffa bensinkort med höööög limit! ;-)

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Vad det gäller bensinförbrukningen så är den inte så farlig som många tycks tro. Mina bilar ligger ganska lika just nu, 750'n på runt 1.25 och Alpinan drar mellan 1.1 och 1.2..

Tycker jag är helt acceptabelt!

/Marcus
Br
20
Brogem
750iA-99
Jag förstår inte detta tjatande om bensinförbrukningen, jag har haft ett antal prestandabilar genom åren och när det kommer till bensinförbrukning är min 750 billig. 1.28 blandad körning och då färdas man i en superlimousin på över två ton med GT prestanda. Skärpning!
Nej skall man oroa sig över kostnader så finns det andra saker att titta på.
Den nästan löjligt tilltagna utrustningen gör att det finns mycket som kan gå sönder.bilens fram och bakvagn, Stag, bärarmar, hjälparmar, styrleder och bussningar, är inte det servat på rätt sätt så snackar vi stora ingrepp i plånboken. Bensinförbrukning! ha! Ni 3 serienissar med hårdpumpade däck och ägg under gasfoten ni har helt missat vad det handlar om. Bilkörning! BMW 750 aah sicken bil, 12 cylinders morrande, vilken njutning.
Jag som är en sådan "3-serie nisse" kan tycka att en V8'as morrande faktiskt slår 7-seriens 12'a :D

Men när man väl börjar diskutera bensinpriser skall man nog börja titta lite på hur liten del soppaförbrukningen är av bilens totala driftskostnader (alltså däck, service och reparationer)
Br
20
Brogem
750iA-99
Hej Darklight!
Jag har tråkigt nog inga erfarenheter av BMWs åttor. Men de är säkert kanon.
Muskelbilar från USA har jag kört många och pulsen från en vässad V8 spis slår det mesta.
I övrigt håller jag med dej det är totalekonomin som gäller, och min erfarenhet är att det inte är bensinräkningen som gräver de djupaste hålen.
Körde ny Audi A2 diesel tidigare, bara värdeminskningen gjorde den dyrare än bmwn.
75
34
750 IAL

BMW 740 IA-00
BMW 523ia touring-98
Har en själv några olika bilar och haft en hög av olika tidigare..Kan bara säga att man ska alltid läsa sista raden på bil ägandet..att säga nått tar mycke bränsle (1.2-1.3) men att bilen går bra och inte går sönder = låg reservdels konto gör att den bilen blir billig att äga ändå..Bland det billigaste total mil kostnad jag haft är med min gammel 750 91:a..hade den i 3år tanka å körde service gjordes själv in stift byte å sådant..Men bilen lagades för den vålsamma summa till 1600kr på dom åren(8500mil)..Dyraste skit bilen jag hade var Audi S4 94:a ägde den år 97 gott 8000mil när den köptes de var Alltid nått trasigt kostade slant varje mån..Sedan skall man inte glömma att du har ingen kamremms byte vart annat år på 8000-10000blad..Har nu bla en 740 som jag haft i drygt ett år har inte gjort nått mer än service tar när ja pendlar varje dag min 9.5mil sina 1.08 i snitt men att påtala min granne som har en V70 att hans bil är dyrare att äga med värde minskning å service med å kamremms byten å den tar 1liter milen att han kör dyrare mil gör ju att alla skrattar å säger att man e idiot..Men de lustiga är att tänka vem e de som är det egntligen..Sedan måste jag ju säga att vi som kan betala lite mer i Br kontot ska vara glad över det naiva folket vi har runt i kring oss för det gör att vi får otroligt billiga bilar med överläksen kvalite och kör upplevelse..Måste bara medela att hele min famlj (Farsan-morsan-Bröderna ) åker Bmw i dags läget å det är inte utan orsak..
Mvh
Peter
735:an har en total driftskostnad på 35:-/mil.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bilen är borta från failjebils sida. Har du köpt den!?!?!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
TZH är såld ja

BMW CS #5139
CK
21
CK_gbg
750 iA -95
750 iA -88
TZH står på min parkering.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.