AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.723

Ljusring runt strålkastarna

Sida 2 av 2
tarzan325
Nej inte begagnad lampa, men billigare allternativ på ikea med lite pill och ombyggnad. Det var det jag reagerade på.... köpa en lampa på ikea och bygga om och pilla på en E60 när en ny komplett lampa kostar 140kr??????
Kanske inte så lätt att se hela sammanhanget men det är var mest som upplysning om olika alternativ för de som tycker att 130-140:- är mycket för en liten halogenlampa. Det är många som frågat på alternativ tidigare och då kom möjligheten med en 10W liten reflektorlampa fram, de finns i 2-pack för drygt 20:- vill jag minnas. Nu finns här en tråd som är sökbar och som kanske kan hjälpa någon med olika alternativ. Principen med reflektor osv är nödvändig för att få skaplig funktion osv i konstruktionen med fiberledare osv fram till ringarna.
Ett annat alternativ är Lumiled, Osram eller motsvarande effektdioder med lämplig lins, mest för de som vill ha annan ljusfärg, men då blir det en dyrare lösning.

Det är och har varit en stor mängd frågor runt dessa ljusringar, rubriken är bra och söker man på ämnet så hittar man infon. Det innebär inte att man behöver skruva på sin E60 osv, det kanske inte ens går att modda för nån annan lampa än original på denna om man ens skulle vilja.

FP
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Oki! Jonek som tydligen tycker att 140:- är peanuts kanske skulle kunna vara lite samaritisk då och helt enkelt skänka en lampa så är allt löst då o).

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Ar
21
Arly
320i-06 E91
Nu har jag varit på Förenade bil o fixat
lampa till angel eyes. Komplett lamphållare
kostade 213kr och det tog mig 5min att byta den,
ganska enkelt alltså.

Den jag pratade med på BMW som var inne på
att dela bilen för att byta lampan var nog ingen
mekaniker.
Ar
21
Arly
320i-06 E91
Kollade lite närmre på lamphållaren
som var sönder, 3minuters jobb att
byta själva lampan i hållaren och
tjäna gissningsvis 200spänn ingen dålig
timpeng eller hur Jonek.
Nä visst, är lamphållaren gjord för att enbart byta själva lampan så visst.... men det var ju inte det jag reagerade över utan just att pilla och bygga om på en så ny bil som en E60. Men visst kamprad har nog inget emot att hans prylar sitter i en bmw....
Verkar mest som det är Ikea du hänger upp dig på. Men om det t.ex skulle hänga en Osram lampa hos Ikea eller classe i sjön till ett bra pris, är det fel att köpa den där då, eller är det bättre att handla samma produkt hos t.ex en järnhandel eller bilverkstad för 3-dubbla priset?
Du gör ju hela tiden en koppling mellan tipsen om alternativa lampor och E60, läs inläggen noga och fundera.

FP
Nej Ikea har jag inget emot och Kamprad beudrar jag stort även om jag inte handlar där själv. Det jag reagerade över var när du folke skrev att man kunde köpa billig halogen på Ikea som man kan använda med ombyggnad och pill......
Jag tyckte det verkade knäppt att behöva snåla på en glödlampa som tydligen ska kosta 130kr när man har en bil för en halv mille? Men visst tycker man att 130 kr är rena pesten så visst bygg gärna om era bilar inte mig emot..... Kanske ska kolla mer nogrant efter såna ombygnationer nästa gånga man köper beg Bmw:-)
Hade inte reagerat om det varit en skrotbil för några tusen kronor men på en E60.....

bm
115
bmw145
530D-11 F07
116 -05
z4 coupe -06
Tips angående bytet av parkerings ljus på E60 , med adaptiv belysning och xenon ljus. har fått nud från allt från att ta bort fronten( 1000 Spänn) till att bara pilla med små händer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.