AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
928

andra utblås (slutdämpare) 328Ci?

Hej, ngn som vet var man kan få tag i andra utblås än dom som sitter orginal på en 328Ci E46? Gärna som passar utan modifiering av bakspoilern!

Mvh Les
du sa aldrig vilken spoiler du hade?? M-paket eller standard. finns iaf annars på Länk eller Länk

/// Bimmarkomanen
BM
15
BMW_JAN
BMW 328 E36 -95
BMW 325 e30 -89
Hallo undrar samma med till en 328 95 e36 har orginal spoiler bak skulle vilja ha en annan slut burk för annat ljud ?? nån som vet var man får tar i billiga och bra hälst rost fritt.

Bimmerman: Tack för länkarna, har orginal paketet.
Felr tip mottages gärna!

Mvh Les
BMW_JAN: "simons" har billiga o hyfsat bra slutdämpare i rostfritt stål.

/// Bimmarkomanen
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Köp en eisenmann-burk med 78mm-blås, sitter så tajt som det bara går mot kofångaren och så har du nått att putsa på :) .

Min bil: Länk
Oljekyld: ser ut som det blir så, hörde dock att den inte skulle passa:S ska höra mig för om det ltie mer från återförsäljaren! Vet du om det är svetsmontering eller bara hissa upp och skruva på?

Mvh Les
Les: var det inte bara utblås du menade? Eisenmann är bolt on har jag för mig iaf..

/// Bimmarkomanen
Bemmer: Först var det tänkt så men sen har jag kikat mer och mer på system, dock så vet jag inte än, har inte hittat ngr utblås som faller mig helt i smaken så jag står och velar som fan nu...

Mvh Les
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Les: Det är bara att hissa upp, kapa den gamla och muffa på den nya. Mät ordentligt innan bara. Har du kikat på länken i min signatur? Rören sitter astajt mot kjolen men det passar perfekt.

Oljekyld: Det där såg ju klockrent ut! Hur är ljudupplevelsen? Jag känner nämligen att man inte vill ha för mycket när man kör på motorväg etc men gärna ett litet morrande när man gasar, passar eisenmann in på den beskrivningen?

Mvh Les
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Ljudskillnaden blev i princip ingen alls. Lite dovare och liiiiite mer ljud men knappt märkbart trots att jag har Race-varianten. Jag rekommenderar att plocka bort en ljuddämpare, det sitter ju tre stycken original av nån anledning. Jag har numera andra grenrör, sportkat och bara två dämpare och ljudet är underbart, går tyst vid jämngas, morrar dovt på låga varv och ylar hest på höga. Ljudnivån är hela tiden lagom, aldrig påfrestande eller fjårtisaktig, i nivå med M3 e46.

les: vill du ha mer ljud i systemet än d som "oljekyld" beskriver köp då till ett "soundrör" från eisenmann tillsammans med burken. då kommer du verkligen bli nöjd. Flera här på ap som har d på sina bmw är jätte nöjda iaf. d kommer iofs hamna på ca 7papp då.
har du sett den här (330ci): Länk

/// Bimmarkomanen
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Med ljudröret blir ljudet i princip som det jag åker runt med nu, min låter lite annorlunda iom de rostfria headersen men nivåmässigt rätt lika.

Ja d e la gött ljud lr??

/// Bimmarkomanen
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Klart det blir ;) . Jag ville bara vara extra tydlig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.