|
|
|
|---|---|
| Tjenare..nu är det såhär att jag har ingen bmw 328 e36 men tänker skaffa en och undrar vad det bsäta och billigaste trimmet är till en sån??förutom:325:ans insug,porta o plana topp,vassare kam,chippa,sportavgassystem och sportluft filter fast man kanske inte behöver göra så mkt mera med en sån om man itne vill att bilen ska dra väldigt mycket sopp?;) tack på förhand | |
| Varför inte skaffa en M3 på en gång? Du vill ju uppenbarligen åt prestandan. | |
| jo men problemet är att försäkringen på den är väldigt mycket dyrare annars hade det säkret inte varit några problem..men dom är la också väldigt mycket dyrare och köra?? | |
|
Men de trimmet du planerar så lär en M3 vara billigare att köra om man tittar på bränsleförbrukning. En M3 dricker inte över litern om man inte gasar. Försäkringen kan dock vara saftig på en M3 precis som du skriver. Men tänk också på att en 328 kan vara svår att få igenom besiktningen med de mod som du beskriver ovan. Avgasvärdena riskerar att sticka i höjden, och då blir det inte kul. Det lär även kosta uppåt 50 000 kr att seriöst genomföra de mod som du har planerat (om du inte kan göra det mesta själv) |
|
| okey..visste inet det men det var ju rba att du sa det..får se hur det blir då när man har sett till att skaffat ett jobb o så vad försäkring kostar men jag kollade vad den värsta m3:an e36 ksotade på mig i försäkring och det var 70 000 kr..inte så kul o ha kasta en linte mindra än en halv månadslön på försäkring bara | |
|
Vara ung och ha bil är inte särkillt billigt. Kan inte någon av dina föräldrar köpa en M3 som du kan låna. *host, host* |
|
| haha om det hade varit så väl men är det så stor risk att Avgasvärdena sticker i höjden om man trimmar så på en 328??måste man göra något för att det ska gå igenom isåfall eller?tack för svar iaf=) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
_technofreak_! Det allra billigaste trimmet är nog att rensa ur inredningen,baksätena, extrahjulet och isolering! ;-) MVH Patrik |
| haha sengår det undan;) men vad skulle ni rekommendera..e36 328 elel e36 m3 men bara säga det att försäkringen stiger långt åt skogen om man tar en m3:a | |
|
Skippa helförsäkringen. Det är den som är värst! Kör med halvförsäkring och undvik krascha. Det är mitt tips ;) |
|
|
Tjena... Hmm lite hjälp här... Jag har nyligen köpt en bmw 325i -93 jag kan inte så mycket om bmw ännu men jag vill trimma den lite fast jag vet inte vart jag ska börja.. vad är bäst att börja med för att få lite mer kraft i motorn.. efter som jag inte kan så mycket om bil så gärna skriv inte förkortningar i förklaringen efter som jag inte kan så mycket om bilar.. jag hade tänkt mig som att lägga ner ca 17 000 på motorn... hur långt kan jag komma med detta! och vad dom olika grejerna är o gör... tack på förhand.... Ny med BMW |
|
|
För maximal "njutning" så måste elsystemet och bränslesystemet vara i tipp topp skick, 3"avgas och öppet luftfilter ökar bara ljudvolymen och ger inte så mycket förrän man plockat runt inuti motorn. Ett fräckt chip kanske. Som M635 skriver så är billigaste sättet att öka hk per kg just att ta bort några kg. =) Dom flesta räknar med 700 till 1000:-/hk och då går man loss på motorn ordentligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.