AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
892

Söker info kring nya 325dt

fr
122
fredrik95
M3 -02 med SMG, Carbonsvart.
Skall bli lite mer vuxen och sälja M3:an och skaffa kombi. Har varit sugen på diesel nu ett tag och var inne på Solna och provkörde 320d. Ok bil, men ett jäkla knattrande. Efter att ha pratat med säljaren ser jag i deras nya prislista för september att det står "325dt" på en rad. Blir informerad om att det släpps en ny 325 diesel med turbo i samt en 335 diesel med dubbla turboaggregat. Blir genast mer intresserad av detta, men ingen ny information finns att tillgå. Suck! Går in på BMW's hemsida, men hittar INGET kring dessa nya bilar. Oerhört märkligt. Är det någon som har något att berätta kring dom? Har dom provkörts i någon tidning?

/Freppa
Om det är info kring motorn som du vill ha så antar jag att det är samma snurror som redan sitter i 525d/535d och de kan du ju läsa om tex på BMWs hemsida.

/Micke
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Hej

Kolla tyska hemsidan, bmw.de.

325d får en 3-litersspis med 197 hk, 400 nm. Verkar vara ganska skaplig. 0-100 7,4 sek.... Har varit lite inne på en sådan själv men det blir nog en 325i till.

Mvh
Arese
Länk

Ku
109
Kunta
120d -06
känns som att dieslarna börjar ta överhand när det gäller prestanda en chippad 335d är det inte mycket som hänger på känns det som. såg att det fanns 120d med 177hk är det någon som känner till något om denna?
Ji
84
Jidde
120d -06
Kunta:
Var har du fått den infon om 120d med 177hk ifrån? Själv har jag hört ryktesvägen (i en del tyska forum) att det kommer en sådan. Men kanske tidigast i mars?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.