AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
869

Vart kommer vattnet in?

Min E34 är blöt på mattan vid pedalstället! Det blev när den stått i flera dar och det regnat! Så det kommer antagligen inte underifrån iaf!

Har ingen tacklucka! Finns det nån dränering vid torkarna?
Kan det vara glykol?Eller om det kommer via framrutan!?

Tacksam för tips och ideer!

Mvh Henrik
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Ett tips kan vara att kontrollera så att inte avrinningen från värmepaketet/AC:n är igensatt.

Avrinningen är en plastslang som sticker ut mitt under bilen ungerfär där
värmepaketet/ACV:n sitter.

Hälsningar

ChristerG525
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Försök först konstatera om det är vanligt vatten eller kylarvätska. Lukta eller smaka :) Så vet du vart du ska leta.

Det kan antingen komma från värmepaketet, eller kylarrören in/ut från värmepaketet. Eller så kommer det genom vindrutan och rinner ner på golvet via torpeden.
Här kommer ett tips från en nybliven BMW ägare. En 530 DA -03 med samma problem fast i bakdörrarna. Ringde Autowåx i K-d och fick prata med en kille som bad mej kolla dörrarna i underkant först o främst att dräneringen är öppen, sen finns tydligen nån isolering som sitter fast med nån tejp som kan släppa och då går vattnet s.a.s fel väg och kommer ut mellan dörren o dörrsidan invändigt. Kollade min och där hade jag felet. Ska lämna in på rep snarast möjligt. Hoppas du förstår vad jag menar.

Visa användare
847
Subidius
750 -91

Har varit med om samma problen på E34. På den ena (min egen) Så hade rutlimet i nerkant på vindrutan släppt. På den andra (en kompis) Så läckte det på passagerarsidan genom avrinningen från vindrutan, konstaterade aldig vad felet berodde på innan han sålde bilen.

Effekt är inget utan kontroll!
Kim Karlsson, Kalmar
Många har i likhet med mig råkat ut för att filmen i dörrarna släpper och vattnet leds in på golvet. Någon på forumet åtgärdade det nyligen själv. Jag lät BMW reparera det. Sök på forumet så lär du hitta mycket om detta problem som tycks vara relativt vanligt.

Mvh
Mikael
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
vad kosta det för er att låta bmw demontera dörr o tejpa/negerbajja lite?

Ge han olja Bara!!
Torkade upp i bilen men kupevärmare igår och konstaterade att det är som mest blött vid "plastlådan" bredvid kopplingspedalen, den man kan ha foten på!

Men inte så mkt runt det området så det borde inte kunna vara värmepkt iaf!
Skulle dut kunna suga upp vatten genom dom 2 små hålen som är under bilen precis under mattan?

Annars lutar det är framrutan nånstans!

Ska söka vidare så rapporterar jag mera!

Mvh Henrik
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Kolla så det inte är gummigenomförningen till blinkersen innanför framskärmen..

Effekt är inget utan kontroll!
Kim Karlsson, Kalmar
Det ska jag kolla upp! tack för tipset!
Nu har jag hittat hålet det läckte in i!

Det är en importerad 94 jag har så dom har satt på blinkers i efterhand! Dragit kablarna genom en damask( stuckit hål) nedanför torkararmens fäste och inte tätat efter sig! Det droppade rätt ner i pedalstället!

Tack för alla tips och så!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.