|
|
|
|---|---|
|
Vad skall jag ha för lufttryck i 225-45/17 däck på min 325 -94 //Mattias | |
| Jag vet inte, men kan inte lite drygt 2,5kg runt om vara bra??? | |
| Jo, tror det med. Kollade på ett annat inlägg om lufttryck, och som en sa fick man lika många svar som om nån frågade vilken bil som är bäst. SUCK, tom om man frågar däckhandlare som borde veta, får man olika svar.... Jag tror att typ 2.6 bak och 2.4 fram kanske...... | |
Dino |
Min binhandlare frågade om jag brukar åka ensam o det gör man jo självklart i de flesta fallen då skulle det räcka med , 2,6 BAK 2,2 FRAM för min 323ci som väger ungefär lika mycket som din 325 med lika breda däck. M-MotorSport |
| Lite beroende på hur bred fälg du har: Men till 7,5 tums fälg är det 2,4 kg bak och 2,5 kg fram. Vid ej lastad bil. | |
Dino |
blixten menar du inte tvärtom ? för det ska väl vara mer luft i bak däcket ? eller ! M-MotorSport |
| Nej jag menar som jag skriver, motorn sitter fram och tynger ner mer än det gör bak. Så kör man med tom bil utan last så får du ett jämnt slitage på däcken med ett sådant däcktryck. | |
| Men det gäller e36, e46 har jag däremot ingen erfarenhet av. | |
|
När jag hörde mig för om mina 215 så sa däckhandlaren, mer än du tror! Jag sa, 3kg ??? Ungefär, sa han........... Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Skillnaden är att jag vet! | |
| Men om dina 215 vet jag inget och jag har endast uttalat mig om 225/45-17 på 7,5 tums fälg till e36. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.