|
|
|
|---|---|
|
Nu går man ju i tankarna att byta upp sej til E39 från E34. kan jag få lite komentarer hur skillnaderna är mer än att det är nyare. för och nackdelarna? väldigt tacksam för svar. hellre GasHäng än RattGlapp. | |
|
Fördelarna är en mycket tystare och mer komfortabel bil. Bättre automatlåda och DSC III är ju inte heller fel. Nackdelen är väl att den kostar lite mer i inköp. Försäkring och service ligger nog på detsamma som för e34. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Min åsikt är att E34 är en traktor i jämförelse med E39 | |
|
Traktor? Kan du utveckla det? ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Personligen tycker jag lite annorlunda. Har kört E38 lite mer än ett år nu och vill tillbaka till E34. Jag saknar närvarokänslan,linjerna och att det är lite mer basic konstruktion E39:an är lite för utslätad och anonym och lider lite av E38 syndromet att kännas för komfortabel om du förstår vad jag menar. Givetvis en mkt modernare och kanske bättre bil på ALLA vis men det betyder ju inte att din kärlek till bilen blir större, för mig betyder BMW ägandet mer än att ha en bekväm bil som kör mig från A-B jag älskar att uppleva körglädjen,känslan av att vara ett med bilen,motorljudet (iallafall på dom lite större) mm mm. lite av detta tycker jag har försvagats i nyare karrosser med undatag för M bilar och några få till. Förvisso är det väl inte skoj med en SUNKIG E34 med behov av rostlagning,framvagnsrenovering osv osv men en välskött E34 av senare modell med rätt motor och utrustning väcker mer habegär hos mig. Men det är bara vad jag tycker, lycka till hur det än slutar. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
| Personligen tycker jag att E34 verkar hålla högre kvalitet än E39 | |
|
om man kollar på det här forumet så är det väldigt många frågor kring E39 och inte alls så mycket kring E34 och även konstiga fel på E39. är det för att det är många fler som äger E39 eller är det helt enkelt mindre fel på en E34? hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hej mitt namn är Thomas (alla: Hej thomas) - Jag har blivit en e34ian :) Innan var det E39 som gällde för mig men sedan 520n kom in i familjen så har jag blivit lite "kär". Det är som folk har skrivit att en välskött E34 ger en närvarokänsla av bil medans en E39 är mer utslätad till gränsen till tråkig i jmf med en E34. OBS M5 undantagen. Kvalitetsskillnaderna är också ständigt närvarande. När man "plågar" E34 i aktiv körning så är protesterna få och de "mystiska" ljuden frånvarande för att bli "hittade" i E39. När man stänger av efter körningen så knäpper och luktar det från E39 medans den barkade E34 bara "står" där beredd för en ny "omgång". Det är tydligt att E34 och E39 är helt två olika modeller. E34 är en mer "robust" skapelse till gränsen till rå, medans E39 är mer en rumsren variant av fordon. Min nästa E34 blir en 540 eller en M5T (om man kan hitta ett välskött ex - vilket är svårare än gjort) Nu vill jag inte förringa E39 på något sätt utan jag vill bara få fram att en jmf mellan de två modellerna gör sig inte rättvis. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Ja tycker personligen att E34 håller högre kvalite en E39. Hade en -93 525T som gick super bra den hade gått 35000 mil när jag sålde den men allt fungerade perfeck dom 3 åren jag hade den, gjorde inte mycke på den mer än att fixa lite rost som började komma upp. E39 nu går fint men dycker upp mycke mer fel på och då är den 7 år nyare och gått 15000 mil mindre. Lite synd att BMW kvaliten dog med E34, vet inte hur nya E60-61 kommer att stå sig men man hoppas ju för all del att den blivit mycke bättre än E39, annars så kan man ju glömma BMW som en status bil iaf. |
|
|
Hej! Verkar som att jag inte ska byta upp mig till E39, har 540- E34. Är nöjd, sådan oerhörd körglädje. Har dock inte hårdtestat E39, men testat min 5´40 på bana. Helt otroligt (har dock sportdämpare samt stödstag m.m.. Men ändå, körde den STENHÅRT. Den höll, och det vart inga som helst problem med rykande, tickande eller illaluktande motor eller sådant. Kul att läsa tipsen här om skillnaderna. Ha det ! beemoholist |
|
|
Jag har ägt flera e39 och e34, 540 av båda modellerna. Och jag faller alltid till aka till e34 dom gånger jag bytt upp mig. Jag kan inte låta bli att sakna känslan i e34an. |
|
| Håller med till hundra procent! Det går inte en dag utan att jag saknar min E34! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.