|
|
|
|---|---|
|
Har en fråga jag väldigt gärna skulle vilja ha hjälp med att besvara.. Mitt körkort omhändertogs av polis pga fortkörning den 6:e maj i år. Fick kort därefter hem papper från länsstyrelsen, där man "övervägde återkalla mitt körkort" pga. fortkörningen den 6e maj, samt 2 st tidigare godkända förlägganden (ringa fortkörningar) Jag ombads yttra mig i frågan vilket jag gjorde. Fick till svar att mitt körkort återkallas preliminärt 6 månader, beslutet giltigt tills vidrare till och med 6e november, slutlig återkallelse beslutas efter godkänd dom. Fick för ca 1 månad sedan hem strafföreläggade på 2000 kr (maxbelopp för fortkörning) vilket jag godkände genom att betala in pengarna. Fick idag papper från länsstyrelsen att man registerat mitt godkännade av strafföreläggandet, och nu skall besluta slutligt i återkallelsefrågan. De fanns även möjligthet för mig att yttra mig i frågan, "om jag inte redan gjort det, eller inte har nått ytterliggare att tillägga. Min fråga är: behöver jag yttra mig ytterliggare? kan jag ha nån fördel av att göra detta? (min tidigare yttran i saken inkluderade även arbetsgivarintyg, som klargjorde att mitt behov av körkort i tjänsen är (fullt sanningsenligt) mycket stort, och att jag saklig grund för uppsägning föreligger om körkort saknas. ) Hade varit otroligt tacksam för svar av någon med kunskap eller erfarenhet av liknande ärenden. BMW CS #5139 | |
|
citerar från trafikjuristen.se "Har länsstyrelsen tidigare återkallat körkortet efter ett körkortsomhändertagande av polisen, och körkortsinnehavaren senare döms för samma förseelse, fattar länsstyrelsen på nytt ett beslut i ärendet. Detta beslut är dock bara ett formellt, så kallat slutligt beslut som ersätter det första, interimistiska beslutet och innebär i de allra flesta fall inte någon ny återkallelse." När man läser detta låter de som de är de första beslutet man går efter, dvs. 6 månader... vad tror ni? BMW CS #5139 |
|
|
Har du fått besked på att de mottagit ditt första yttrande? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Japp BMW CS #5139 |
|
|
Korrigering: skall givetvis stå "om jag inte redan gjort det, eller har något ytterliggare att tillägga. BMW CS #5139 |
|
|
Ja, yttra dig definitivt! Hoppas du har bra förhållande til ldin chef. författa därefter ett brev att du i princip få¨r sparnek om du itne har kk. Sen signerar din chef det. Skicka in. Minus 1 månad. |
|
|
Gustav ett sådant yttrande är som sagt redan inskickat, frågan var om jag tjänar på att lägga till något ytterliggare i ärendet, får själv för mig att de kan verka "too much" och kanske tappa sin trovärdighet med ett tillägg. BMW CS #5139 |
|
|
Ahhh, sorry. Så länge du är konsekvent behöver du itne oroa dig. Men nämn ngt som itne nämnts tidigare, du kan t.ex. följa upp villka extremt stora problem du har haft undber perioden utan kk, mer än du kunde anat tidigare. Osv... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.