|
|
|
|---|---|
|
hej undrar om det e någon som vet om man kan göra något åt följande fel: när min bensinmätare är från 0 till 20 liter så kan den falla från 20 till noll fast att det fins mellan 10-20 liter kvar!? kan jag göra något åt det eller måste jag köpa ny a bensin saker mm!? mvh jonas | |
| samma sak för mig när mätaren visar att det är ca. 20 liter kvar så kan den plötsligt sjunka till 0. har märkt att när jag drar på så sjunker mätaren till nästan noll och vid inbromsning stiger mätaren igen. finns vel inget å göra när bensinen flyter från sida till sida ;) | |
|
Ett annat troligt fel kan vara så enkelt som att det e dårlig kontakt till givaren i tanken. E inte så insatt i just Bmws bensingivare, men på andra bilar vet jag att själva kontakten från givaren, där man kopplar ur den kan det ärja. Tar man isär där o gör rent o har på lite kontaktspray kan det gå över. För själva givaren isej behöver inte va kass. |
|
|
Glapp i anslutningen eller kablaget förekommer ibland, men borde då visa sig var som helst, vid full eller halv tank osv. Om felet bara uppkommer vid nästan tom tank så bör det vara givaren i tanken som är kass. Plockas upp genom locket under anslutningarna. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.