|
|
|
|---|---|
|
Den lilla bult eller vad det kallas som håller fast bromsskivan och även kåpan som sitter över bulthålen, det finns ett hål i denna där denna bulten går igenom och håller fast, denna har spruckit i kanten som är närmast centrum, gör detta något ? Har satt dit hjulet igen och det hålls ju på plats då man drar åt alla 5 bultarna till hjulet. Eller är det farligt att köra på detta vis ? Hoppas ni förståd :) "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison | |
|
Är ingen fara alls att köra så,funktionen som skruven har är enbart att hålla skivan på plats.Skivan har väl inte spruckit mot centrumhålet? Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
någon som har en sprängskiss så ska jag rita dit vad som spruckit, svårt att förklara... "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
Länk Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
här är bilden, kolla det röda som har spruckit och delen har ramlat bort, vilket gör att bulten som håller fast hela skivan och kåpan inte kan hålla den på plats, den hänger ner lite om man plockar bort hjulet. Men det kanske inte gör något ? Kolla bilden: Länk "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
Den bulten har ju bara funktionen att skivan ska sitta kvar på rätt plats när man lossar hjulet. Jag skulle dock byta skivan för att vara säker. Man vet ju inte om det finns fler sprickor i skivan. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
hmm... tror inte det är srickor i själva skivan, bara den lilla biten som lossnat nedanför bulthålet. vad kan en sån skiva kosta ? original eller annat märke ? länk ? pris ? isådanafall byter man ju på båda sidor. tack "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
| Vad snackar du om för kåpa????? | |
|
men det är ju som en kåpa där hjulbultshålen är "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
Helt ofarligt om det inte är fler sprickor, det enda problemet är möjligtvis vid hjulbyte. Mvh |
|
|
ok, då skiter jag i att byta, jag det blir ju lite knökigt att få dit hjulbultarna ibland... "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
| Jag skulle tagit loss skivan för att kolla efter sprickor, speciellt om bromsskivan sitter fram... | |
|
hmm.. ska kolla ordenligt då jag byter skärm "Angels Dance and Angels Die..." - Jim Morrison |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.