AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
986

AngelEyes E39

Ga
1
Gauermann
523 IA -99
En fråga:
1. Kan man själv byta till AngelEyes (Xenon ljus) på en 523IA -99? Klarar en normalhändig detta? Jag har vanliga lampor nu.

2. Vad kostar det och var kan mkan köpa en sats?

3. Är det farligt att hålla på och pilla med (Stark spänning)?

Tack för en jättefin BMW site!

Oj, trodde inte att det var xenon som var angeleyes...

Men hur som helst... Malå Karosseriteknik eller www.mkt.se som de oxå heter säljer olika typer av satser. Alternativ kan du prova exempelvis www.motornord.se eller www.nfs.nu

Dessa företag säljer olika typer av BMW-delar och tillbehör, kolla runt så kanske du hittar något du vill ha.

Lycka till och ha en fin...

T
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Gauerman:Angeleys eller Faceliften finns i två utföranden vanliga och med Xenon det skiljer en del
i pris nästan dubbelt för Xenonversionen.
Har du vanliga ljus nu så är det enklast att använda
det vanliga 5996 kr faceliften med H7 hur den ser ut
syns i galleriet om du tittar på min bil.
BMW tar 8000 för en sådan sats exakt samma, mejlar över
manualen för installationen så kan du avgöra om du vill göra det själv (tar ca 35-40 minuter)
Köpte mina hos Malå med då kallas de för inpro (hella)

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
Men hasso då..! =/ Jag trodde bara att det bästa var bra nog åt din Beemer? Jaja, man kan juue alltid missta sig..
Angående att byta ljus: Om du vill ha just xenon så kan du inte montera det själv! De är rättså ömtåliga saker (vad jag förstår). En annan sak är att det måste in en liten transformator som skrämmer upp dina nuvarande 12volt till sådära.. 25.000volt! Jag överdirver inte - Så mycket krävs för att tända en Xenonlampa.. Mitt tips är väl att du hör med bla. BMW, och lite andra firmor om priser, och sådära. Tyvärr har jag inget tips på vart du kan vända dig. Hoppas det går bra! :)

Olio
Oj.. Är nog skyldig dej en ursäkt, hasso! När du pratade om en annan facelift så trodde jag först att du pratade om "falska" xenon, visste inte att du menade 01 liftet.. Hoppas du kan förlåta mej! :)

Olio
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Olio:Helt OK,morgontrött och inte fått upp "liftet"ännu:))??
Hoppas katten mår bra!! En dam med hund har sett ett lo-djur i skogen tvärs över gatan så nu ligger väl katten löst till om det inte var en blindhund hon hade:))

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
Joo.. Essie (katten) mår bara bra! Just nu ligger hon och sover i en IKEA kass! :) Ja just det ja - Du bor "där ude po lannet"! ;) Din kisemise mår bra, förutom lodjurs grejen..? Måste säga att det var enväldigt fin bil du har! Vad är det för färg?

Olio
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Montrealblå en skitjobbig färg men väldigt snygg när den är nyputsad, den skiftar i många olika nyanser beroende på ljuset.Numera bor jag inte på landet utan
i utkanten av Kumla med ca 1.5 kmh till bolaget.
Men har en stor skog med motionspår på andra sidan vägen.Så rådjuren står på trappen kan man säga.
Förra vinter stod ett rådjur och slickade salt på grannens bil i ca 1 timme.

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
leksa
Gauermann !
Titta in på Länk sök efter Hella Halo instructions, en stor PDF fil (11 MB.
Den beskriver den komplicerade installationen av Xenon fast det står att jobbet tar bara 2 timmar att utföra, att läsa igenom instruktionen tar väl längre ...

Synd var lite sugen själv på Xenon !

Trevlig Påsk !

Leksa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.