|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att mitt c-lås till E32.an har fått spader. När jag öppnar med nyckel,så öppnar alla lås,men alla slår igen efter ca 1sekund..Alltid. Man hinner just såpass komma in i bilen..sedan får man åka inlåst :) Man funderar ju på att felet sitter i centralåsets styrbox,någon som vet var den sitter? Kanske någon har haft just detta fel och kan svara.. Har letat bland länkarna, men hittar inte just om detta fel något speciellt. Mvh Janne. | |
|
På min gamla 735:a så var det centrallåsmotorn när detta fenomen uppstod. Hade samma på 525:an nyligen, böt då centrallåsmotorn och nu fungerar det klockrent igen. |
|
| Alltså, motorn på förardörren. | |
|
Finns många orsaker, men börja med att kolla brytaren vid bagagelåset, den kan vara känslig. Annars tippar jag på microbrytaren i någon av framdörrarna. Händer det på samma sätt om du öppnar bilen från passagerarsidan och bagagen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja Erik W,iaf när jag försöker öppna från passagerarsidan... Bagageluckan har aldrig gått att öppna med nyckel ,varit så ända sedan köpet har inte fixat detta av ren slöhet :),så tyvärr kommer jag inte in där nu :/ Men c-låset har ju alltid fungerat där också,vilket gjorde att det gick att öppna när detta fungerade...tills nu då. Hmm... Mvh Janne. |
|
|
Styrboxen sitter (åtminstone i min 750 -89) under vänster baksäte. |
|
|
Att det är samma sak vid passagerardörren stärker min uppfattning om bagagelåset. Be någon att kolla om det låses upp där bak, när du låser upp dörren. Det finns som sagt en brytare där, som kan behöva justeras eller smörjas. Skulle den inte låsas upp, kan du prova att knacka lite med en hammare på låskolven samtidig som någon låser upp bilen - det kan räcka för att den ska hamna rätt. Sedan får du smörja och justera, under förutsättning att du kommer in… Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack Erik+alla andra för tips...Lokaliserat felet till det du(Erik W) skriver angående bagageluckans brytare,stort TACK! Fungerade att låsa upp i princip på "första slaget" med gummihammaren :)!...sedan så provade jag visserligen att låsa igen direkt(dumt nog) så då blev det samma visa igen,och nu verkar det som "lögn i h-vete" att få till detta igen..men ändå nöjd med att ha lokaliserat felet :) Får säkert upp bagageluckan igen,med lite mer försök senare.. Tack igen för tipset. Mvh Janne. |
|
|
Ska väl tillägga att jag nu ska få "ändan ur vagnen" och köpa nytt lås till bagaget så då borrar jag ut skiten helt enkelt,om jag inte får upp denna lucka med lite stöd av"gummihammaren" :) Mvh Janne. |
|
|
Nää...får nog fara till BMW nu efter att det omöjligt gått att varken "smörja sig ur" problemet eller via bankningsmetoden heller.... Borra där har jag ju funderat på som sagt. men isf vilken borr dimension och hur långt in i mekanismen ska man borra för att få upp denna lucka(utan att paja alltihop och luckan då vägrar att övertalas)? Någon som gjort detta nyligt och kan ge lite info här...vore ju bra :) Mvh Janne. |
|
|
Jo...gav upp själv och lät en verkstad ta sig an problemet.. Lite info om "läget idag": Tyvärr såg verkstadspersonalen efter att ha djä*lats med borrningen(japp,personalen fick upp luckan iaf) ett bra tag att en plastbit hade åkt in i låset(lossnat från bakstycket) och orsakat alltihopa,så de var tvungna att beställa ett nytt bakstycke också.. Kostade vad jag förstod drygt 200spänn och fanns inte "hemma",så jag får vänta med att se var totalnotan hamnar på,men lovat från början var ca 1200kr inkl jobb och nytt lås,nu blir det ju lite till, men snart så ska väl detta problem vara "ur världen".. Bakluckan sitter fast med "plaststrips" just nu :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.