|
|
|
|---|---|
|
jag har kommit över en färdiglödd box version 2.2 n spark. är väldigt färsk på området o har läst ögona fyrkantiga i flera timmar per dag. men jag skulle behöva en del hjälp från dem som kan! detta är ett snikturbobygge så enklast möjliga lösningar är de som gäller. har hyffsat bra koll på hur de ska installeras med alla givare. 1. på min box har man lött på kablarna på kretskortet o sen hänger det ut en sockerbit med alla kablar, nån som har gjort/ sett det förut? 2.kan man backa tändningen med detta? 3.funkar det bra genom att bara ta signalen från spolen? 4.läste en del om att man ska ha msd tändning också, måste man ha de? fördelar? känns som att det är något som fattas än min box för att få de att fungera. någon har kanske ett HELT komplett ms sprut o tändning o sälja istället? tacksam för hjälp | |
|
Lösningen med sockerbitar är väl lite udda men det funkar ändå. Du kan styra tändningen med MS men det är lite merarbete som ska till, en liten moddning av triggerhjulet och en annan tändmodul är väl det som behövs i stort sett. En msdtändning har kraftigare gnista men ska man bara ladda lite så funkar originalspolen och mindre elektrodavstånd på stiften. Det är nog inget som fattas för dig, det är inte mycket grejer på ett ms. /Per |
|
|
Kolla på www.benztrim.com Dom säljer kompletta kit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.