|
|
|
|---|---|
|
Nyss när jag åkte från jobbet så märkte jag att koplings pedalen har 7nkit ned elr så blev den ospänd. Förut var den hårdspänd så att man kunde ställa sit fot på pedalen utan att den 7nker ned nu när jag ställer min fot så 7nker den ned direkt 2-3 cm utan att jag trycker den. Vad kan det vara? Koplingssilindrana börjar ge upp sig elr? | |
|
7kt vad mycket 7:or man kan använda när man skall skriva 7nker och 7nkit =) Hur går kopplingen när du kopplar?, Några missljud? |
|
|
Nejjj, allt funkar som förut förutom kopl.pedalen. Det går å växla lika mjukt som det var innan jag märkte det. Kan det vara fjädern, kanske? |
|
|
Kolla om bromsvätskenivån har sjunkit, och om slavcylindern läcker. På min E30 fick jag detta fenomen när slavcylindern började läcka, kopplingen sjönk en aning, för att sedan sjunka helt. En slavcylinder kostar ca 600kr + 1 timmes jobb (av ett proffs) Mats BMW CS #5847 |
|
| Ja, bromsvätskan var lite under MIN-nivå, jag fylde i till MAX-nivå. Men det hjälpte inte...Måste man kanske släppa ut luften? | |
|
Du.. var tror du vätskan tagit vägen? Du har uppenbart läckage, troligen i slavcylinder, men det kan även vara kopplingscylindern, bara o hissa upp o undersöka. |
|
| Ja det ska jag göra idag. Jag har bytt urtrampningslager för en månad sen då var det helt tort där mellan motor å lådan. Å bromsvätske nivå har jag aldrig kollat det kanske var så när jag köpte bilen. Men ska undersöka ändå, så att jag vet exakt. Magican, du sa att det kan vara kopplingscylinder åxå, hur kollar man det? | |
| Kom nyss från garaget. Kollade på slavcylinder , jaaaa man ser lite gran bromsvetskan på den där pinen som åker ut från cylinder ,ska den vara hel tor när den ä ok? | |
|
Just det, torrt o fint skall det vara, det blir inte bättre av att fylla på, du skjuter bara upp haveriet. Byt ut slavcylindern, man kan även renovera den om man är händig, det finns visst renoveringssatser. Sen funkar allt OK igen. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.