|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har hittat en fin original takbox till e39 touring som är färgmatchad till min bil. Tyvärr är fästena avpassade för en bil utan rails och då jag har rails passar den sannolikt inte rakt av. Vet någon om man kan köpa lösa fästen eller om jag måste byta hela takräcket? Vad kostar fästena / takräcket i så fall. Han begär 4000:- för boxen (mint condition) inkl lastbågar och 4000:- för 16" originalfälgar med två nya och två hyfsade friktionsdäck. Är det rätt pris eller är det för mycket? Mvh, Kullavik | |
|
4000:- för takboxen är normalt beg-pris om den är i OK skick. En skitful grå eller svart box på Biltema, Micro eller Mekonomen brukar kunna fyndas för ca 2000:-. Då ser den mest ut som skräp som någon lagt ovanpå bilen, de har oftast inte ens försänkningar för lasthållarna heller. Min egen ser ut som ovanstående beskrivning, dessutom är den riktigt sladdrig och går knappt att stänga om det ligger saker i den pga deformationer... Jag trodde inför köpet att det skulle vara ofantligt dyrt med en BMW-box men nu har jag insett att det inte är så farligt alls. // Länk |
|
|
Tack för dina synpunkter! Jag tror jag får lov att slå till - det ser ju onekligen snyggt ut med samma lack på box som bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.