|
|
|
|---|---|
|
jag hade för i tiden(i vintras)en 740 e32 där jag åkte på detta fenomen,rev isär ventilhuset och bytte plastkulor filter och olja,problemet löst..såg nu i min e38 750 att det sitter samma låda,konstaterade att oljan behövde bytas så jag byte även plastkulor i denna låda i förebyggande syfte,det visade sig vara helt onödigt då kulorna var helt intakt och lådan har nog aldrig varit rörd då datumstämpeln på filtret var sen 95- jag hade kvar mina gammla kulor från e32àn så jag provade dom i pressen,e32àns kulor gav vika vid ca 200kg och e38àns vid masiva 1100kg. miltalen på båda bilarna var "samma".. Dressa | |
|
Hej Dressa Nu vet du i alla fall att du har grejer som håller. Du som har möjlighet att jämföra, vad är bättre med din nuvarande bil och finns det nåt som är bättre med 740 E32? /SF |
|
|
jag som inte tycker om att jämföra bilar,är alltid nån som säger att gud va fel du har och hur kan du tycka det ,,då det är helt och hållet mina värderingar och åsikter,,så inget sånt nu!! e32 vs e38 e32 bättre chassi(styvare smidigare)ligger dock inte bättre på vägen e38 tystare i cupen saknar ljudet i dörrarna när man stänger dom från e32 e38 distinktare styrning e38 bättre bromsar e32 mer"flås" i värmesystemet"fläkten" e32 skönare spak i automaten e38 mer benutrymme bak e32 snyggare bakparti e38 sämre sikt i sidospeglarna. v8àn mums oavsett model.. samma dåliga lilla handskfack har inte haft e38àn längre än såhär, men bilarna i övrigt är som att jämföra två tvilingar där den ena bara råkar vara lite yngre än den andra. skriv gärna egna synpunkter då jag skrivit mina.. Dressa |
|
| Håller med dig Dressa, Visst är det svår att säga bu eller bä. Te.x dörrarna på e32/34. Rätt injusterade är de helt oslagbara. Titta på konstruktionen. flera hekto aluminiumklump pålagt på handtagsmekanismen bara för att ge rätt motvikt. Det saknar jag på E38:an Likaså Gummikvaliteten från min E28. Original Gummidetaljer som är som nya hela tiden medan E38/34/32 vittrar i bitar efter bara några år. Ingen bil är bäst på allt! | |
|
De verkar ju stämma att senare 5Hp-30 uppdaterades med bättre plastkulor, har inte hört/sett att de skulle vara ett vanligt problem på E38/39, dvs inget att oroa sig för på en sådan vagn. BMW CS #5139 |
|
|
Värdefull information, faktiskt! Tack för att du tog dig tid att pressa ihjäl ett par stackars plastkulor i vetenskapens syfte :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Instämmer med Kalle. Värdefull information. Att lådan skulle vara dålig har bidragit till det stora värdefallet på e38an. Tack för det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.