|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
... alltså! ... Jag har kommit på ett feltänk nere i Munchen rörande handskafacksbelysningens funktion. För att belysningen skall tändas när man öppnar handskafacket måste nyckeln vara i läge II??!! Detta innebär exvis: att när man låst bilen i parkgaraget och just skall gå ... kommer hustrun på "Oj mitt älsklingsläppstift ...!" Således låsa upp - i med nyckeln -> II - hustru letar läppstift ... stämningen går ner. Varför tänds inte belysningen bara man öppnar handskafacket ?? ... vilka motiv kan konstruktörerna haft? När har men egentligen behov av att rota i handskafacket med motorn igång? Så belysningens styrka i OBC´n: Kan man, genom att "gå in i menyerna i OBC´n" ställa om styrkan i displayen. Min dimmar ner när man har ljuset på samt täcker för fotocellen men jag vill att den skall lysa starkare på dagen. MVH /// Paap R |
|
Var sitter fotocellen ? Undrar om inte byte av ljusknapp till den "svenska" modellen kan lura belysningen ? mvh,komfortnissen |
|
|
hmm va dumt konstruerat, i min 750 -88 tänds belysningen i handskfacket även med tändningen helt av! Varför har dem ändrat detta på senare modellerna kan man ju undra? MVH Robban B |
|
|
Kan det inte vara gjort på detta viset, så man slipper urladdning av batteriet i fall man glömmer att stänga handsfacket.. Så bryts strömmen när tändningen bryts... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.