AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
832

Belysning i handskafacket 750/E32 / "styrka" i OBC-displayen

Paap Reeder
... alltså! ... Jag har kommit på ett feltänk nere i Munchen rörande handskafacksbelysningens funktion.

För att belysningen skall tändas när man öppnar handskafacket måste nyckeln vara i läge II??!!

Detta innebär exvis: att när man låst bilen i parkgaraget och just skall gå ... kommer hustrun på "Oj mitt älsklingsläppstift ...!"
Således låsa upp - i med nyckeln -> II - hustru letar läppstift ... stämningen går ner.

Varför tänds inte belysningen bara man öppnar handskafacket ?? ... vilka motiv kan konstruktörerna haft? När har men egentligen behov av att rota i handskafacket med motorn igång?

Så belysningens styrka i OBC´n:
Kan man, genom att "gå in i menyerna i OBC´n" ställa om styrkan i displayen. Min dimmar ner när man har ljuset på samt täcker för fotocellen men jag vill att den skall lysa starkare på dagen.

MVH /// Paap R

ko
159
komfortnissen
750 IAL Highline -90
525IA-92
Var sitter fotocellen ?
Undrar om inte byte av ljusknapp till den "svenska" modellen kan lura belysningen ?

mvh,komfortnissen
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
hmm va dumt konstruerat, i min 750 -88 tänds belysningen i handskfacket även med tändningen helt av! Varför har dem ändrat detta på senare modellerna kan man ju undra?

MVH Robban B
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Kan det inte vara gjort på detta viset, så man slipper urladdning av batteriet i fall man glömmer att stänga handsfacket.. Så bryts strömmen när tändningen bryts...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.