|
|
|
|---|---|
|
Ja, vilka kulörer fanns 325iM, alltså de som hade M-Paket II från fabrik? Vill veta alla namnen och vilka färgkoder samt om det finns bilder på hur de ser ut. Har för mig att någon sa 4-5 färger, kan det stämma eller är det mer? //Schnitzer M5 -95: Länk | |
|
I 1988 års färkatalog finns M Technic sportpaket endast i dessa färger: 203-Lachssilber (Mörk silvermetallic) 184-Delphin (Gråmetallic) 181-Diamantschwarz (Svart metallic) I 1990 års katalog finns dessutom dessa med för M Technic: 218 Alpinweiss (Standard vit) 308-Brillantrot (standard klarröd) 244-Sterlingsilber (Ljus silvermetallic) har ersatt Lachssilber. Hälsn Mats |
|
|
Mats: Tack för ett jättebra svar. Sterlingsilver? Hur vanligt är det på 325iM egentligen? Tror jag har sett det på en i annons för ett tag sen, troligtvis fler. Vilken är den vanligaste av alla dessa färgerna då? //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Diamantsvart var nog vanligast tätt följd av Delfingrå och laxsillver. Sterlingsilver måste vara ovanligast av dessa färger. Subjektivt minne om E30-omgivningen från den tiden. /Mats |
|
|
Ok! Sitter och funderar på hur många E30 325i med M-Paket II som tillverkades från fabrik. Någon som du vet? Verkar som att det finns en del ändå. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Har ingen aning om siffror, men det var ovanligt när bilarna var nya. Många är eftermonterade. Däremot var "lilla" M-paketet vanligt. Sen är det förmodligen en ganska hög andel av importbilarna, som kommit genom åren, som har haft M-technic II från fabrik. |
|
|
Förenade bil hade ju en "edition"-bil under 1990 om jag inte missminner mig. 320i med M-Technic paket och tvåtons lackering (blå med mörkblått M-paket & grå med mörkgrått m-paket). Kommer inte ihåg hur många bilar det rörde sig om men kanske uppemot ett 50-tal. Så där finns/fanns ju några iaf. Har ju själv en svensksåld 90:a med fabriksmonterat M-Technicpaket (Brilliantröd) :) /Erik Tryggvesson BMWCS #5162 / BMWSC #339 |
|
|
Tack för era svar! Ja, en röd vore också trevligt, bara att man har fint puts så går det fint. Är lite sugen på en E30 325i, men vill då gärna ha en som har M-Paket II. Min kompis har köpt sig en M5 3,8-motor som han ska sätta i den i och jag blev lite intresserad av att göra samma sak, dock kostar det en bra slant. Är också inne lite på en 7-serie igen, en E32. Vet inte varför jag inte kan få ut dem ur skallen :) //Schnitzer M5 1995 Limousine: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.