|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
gullet |
Vill bara påpeka att: Jag jobbar i bilbranchen, är intresserad av bilar, känner en del på Förenade Bil, är krävande kund, men jobbar inte inom Förenade Bil eller deras systerföretag. Har inte heller gjort. Kör 3 serie. Vet inte heller nåt om detta eller tidigare ärenden som StigM3 haft med Förenade Bil att göra bara att jag kan känna igen kundbeteendet och att för mig är allt inte sant bara för att det skrivs i ett forum på Autopower, jag försökte ge en annan synvinkel på problemet. Har jag ljugit eller trampat nån på tårna så ber jag om ursäckt. MVH Gullet |
| Jag skulle gärna vilja veta vad det är som Förenade bil har gjort som inte var bra? Det måste ju va något väldigt allvarligt om man går till domstol | |
|
Hej. Om du läser tråden, ser du att jag inte har gått till domstol, men förenade bil gjorde det pga. en faktura. Men som jag har skrivit tidigare, var BMW Group Sveriges service ansvarig för skåne inblandat, och han "vittnade" och berettede hur allt skulle vare. Därfor drog Förenade bil fakturan tillbaka. Men till allas information, så kan jag få servat bilen hos Förenade Bil om jag vill :-) Dom är bleven kontaktat av BMW Group Sveriges marknadschef. Vad han har sakt till dom ska förbli mellan dom tror jag... |
|
|
Tycker du har en tråkig inställning Gullet. Jobbar du i ett serviceyrke så tycker jag det är synd att du snabbt drar slutsatsen att kunden har fel och börjar dra alla över en kant. Du kanske har upplevt massor som gjort att det blir så här. Och kanske blir många så efter att ha haft med jobbiga kunder att göra. Självklart finns det även kunder som är idioter och tror de kan göra vad de vill. Anklagar dig inte för något, tycker bara det är synd att vi har så dålig kund-företagsrelation i detta land. iaf när det gäller bilbranchen, för det är ju tyvärr inte bara BMWägare som klagar på verkstaden. Bra att det löste sig. Hoppas nu bara de gör ett bra jobb också. Då börjar de kanske klättringen uppåt till ett bra anseende igen. |
|
|
Stigm3: lydter tråden då jag råkade på denan tråd av en slump. Låter trots allt som du är en kund som har rätt. Hur är relationen idag? |
|
|
Hej Tyvärr är relationen inte bra. Jag har inte önskat att serva eller köpa några bilar på Förenade Bil överhuvudtaget sen dess, och kommer aldrig göra det heller. Har ändå sen dess ägt både nya M5 och M3... BMW Group Sverige servade min bil - för att undvika mer strul. Jag vet dom körde bilen til Lund (som också ägs av Söderströms gruppen). |
|
| Trist. Tur att det finns seriösa alternativverkstäder som faktiskt bryr sig och känner att det är viktigt att göra bra jobb... När fri-servicen upphör dvs. | |
| De nya M5 och M3:orna vart har du servat dem och har du blivit nöjd med den servicen ? | |
|
Stig M3 Du får ursäkta mig men det varkar som du inte är en problem kund!! Utan en kund med problem! Faan lämna in bilen där någon tar hand om den då! Vad är problemet? Och skulle jag bli behandlad som du, BYT VERKSTAD! Vad är problemet? MOGG THE BIMMER |
|
|
Sist men inte minst!! PROBLEM ÄR TILL FÖR ATT LÖSAS!! så lös Problemet!! MOGG THE BIMMER |
|
|
Hej Stig (och alla andra). Lite sent inlägg i denna tråden, men vill passa på tillfället att slå ett slag för Rolfs Bilservice i Harlösa. Rolf har gedigen BMW-erfarenhet och är ärlig och billig. Däremot har han rätt lång kötid när man ringer och bokar service/reparation. Jag blev rekommenderad denna verkstad efter att Förenade Bil Malmö offererat mig en rep pga dieselpumphaveri på min gamla 530d på SEK 92 000,-. Rolf tog 23 000,- för samma jobb och då ingick en service och kostnaden för bärgare från Förenade Bil, Malmö till Harlösa. Söderströmgruppen - som äger Förenade Bil - har generellt en gammaldags inställning till kundvård, dvs man ska skinna kunden på så mkt pengar man kan varje gång kunden kommer. Kunden har alltid fel, Förenade Bil har alltid rätt. Denna inställning fungerar då BMW har rätt stor andel tjänstebilsförare, men för mig - som äger min bil själv - vill jag ha korrekt & ärligt bemötande. Rolfs i Harlösa kan självfallet inte utföra gratisservice, men för alla boende i Skåne med något äldre BMW - eller Tysklandsimporterade som inte har gratisservice - rekommenderas denna verkstad å det varmaste. |
|
|
Jag repeterar frågan: Vad är orsaken till att de inte vill serva din bil? Det är omöjligt att ta ställning till din fråga om du inte nämner orsaken till problemet. Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
| Läs hela tråden med mina inlägg, så får du svar på frågan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.