AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
16.593

Får verkstaden neka mig fri service?

Sida 1 av 4
Hej. Jag har en fråga. Jag har en M3 CSL, och ska ha gjort ett service på bilen. Där är fortfarande fri service på bilen. Jag lämnar in den i dag. I kväll ringar dom och säger att pga. tidigare diskussion kring annan bil, nekar vi att serva din bil. Trots att där är fri service på bilen? Får en autoriserad värksted göra det?

Tacksam för kommentarar till detta. Ska prata med BMW Group Sverige i morgon.
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Låter synnerligen märkligt. Lycka till imorgon!

Det är Förenade Bil i Malmö jag pratar om.
StigM3:

Vad är det för service? Kan det hänga ihop med du kanske skrev på pappret om R-däcken? Är den Sv-såld?
St
37
StefanLKPG
M3-93
528i touring-99
Vad är det för tidigare diskution om annan bil dom menar då??
Har du nåt otalt med Förenade bil?
Det kan ju vara ett missförstånd.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

I princip är det väl upp till dem att tacka nej till en affär. Vad angav de för skäl?
Prcis, en kommersiell verksamhet kan tacka nej till vem som helst utan anledning.

Dock kan dom alltid förlora väldig mkt PR på det.
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
StigM3: Det är inte så att du har fri service kvar på bilen men enligt serviceindikatorn så är det inte dags än men du vill passa på innan tiden/milen går ut?
Vet folk som blivit nekade vid sådana tillfällen.
Annars låter det ju väldigt märkligt.
Starre: Ja den är Sv-såld. Så fri service är kvar på bilen. Nej jag har inte r-däck på. Vanlig.

Jag har haft flera biler som dom har servad m.m. Och dom har inte precis varit duktiga på allt. Jag har flera gångar haft kontakt till BMW Group Sverige service ansvarig för denna delen av Sverige, och han har gett Förenade Bil "en över fingeret" för det job som dom har gjort fel. Därfor är dom inte glada för mig. Jag hade en lång diskussion med service chefen när hun ringde i kväll, och jag gjorde det klart för henne vad jag gör med denna sak. Hun fick chancen för att ångra sig. Jag kunne skriva 4 a4 sider med hur dålig dom har varit i olika situationer. Och varje gång är det BMW Groups Sverige´s service ansvarig för Skåne som har "reddat" dom.

Nu är det samtal med Paul Bako från BMW Group Sverige direkt i morgon bitti.

Gustav: Jo dom kan tacka nej säkert, men om BMW Group Sverige acceptera att dom gör det till en kund vet jag inte. Holler på att köpa en BMW M5 E60 också, och den ska jo OCSKSÅ bli servad nån gång.

Dom förlora SÅ mycke PR på denna sak.

a_persson: Nej det är inte det överhuvudtaget. Om det "bara" var det.
Nej dom borde rimligtvis inte kunna tacka nej för dom har väl avtal med BMW för att utföra dessa serviceåtgärder. Det vill säga om serviceåtgärderna betalas av BMW, vilket dom kanske inte gör i detta fall av någon anledning? Det är min tolkning i alla fall. Men varför återkommer du till denna verkstad om du är så missnöjd? Det hade inte jag gjort någonsinn. Speciellt inte om dom inte vill se dig där mera. Det finns duktigt folk därute som kan meka och sälja bilar.
Jo BMW betalar alla "fri service" bilar. Det har bara tidigare kostat dom MÅNGA pengar pga. att dom klyder med en massa. Då får dom själv stå för en massa pga. att dom inte gör saken rätt. Det är svårt att gå till en annan värkstad, då dom äger dom äger alla BMW i Malmö. Och ska jag köra långt med min bil, för att dom inte kan göra ordentlig service? NEJ.
StigM3:

Vad exakt angav hon för skäl att neka din bil service som du redan har betalt för( när du köpte bilen).

Om Bmw Malmö nekar dig service på din bil hade jag frågat Bmw Sverige vilken verkstad som kan/vill serva din bil OCH fråga vem som står för alla kostnader som blir när du måste ta dig till den verkstaden.
Jag har lite svårt att förstå varför du åker dit med bilen om ni haft så många dispyter med varann att du kan fylla fyra A4-sidor. Theanders i Lund kan inte vara särskilt stor omväg...?

Och självklart får man neka kunder att köpa varor/tjänster. Hur det förhåller sig med just den fria servicen låter jag dock vara osagt, då den "ingår" i bilens köpesumma och därmed kanske räknas som en redan köpt tjänst som MÅSTE levereras om kunden så kräver.
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Låter ju märkligt. Prova att ringa Theanders Bil i Lund, fick min bil servad där igår, väldigt trevliga och duktiga:

Länk

Inte speciellt långt till Lund för dig (antar jag), men visst borde de fixa din service i Malmö.

Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Anders N: Du slog mig med några minuter. :)

Starre: Hun sa att pga. dom problem vi tidigare har haft med mina BMW, då önsker dom inte att serva bilen pga. risken för att där blir problem igen. MEN det rolige är att det är dom som klyder till allt när där har varit problem, och därför har det blivit dyrt för dom i många saker. Bl.a. var vi i tingsrätten för en faktura, och jag var tvungen att kalla ind ansvarig för BMW Group Sverige service Skåne, för att bevisa vad som var rätt. Sen när jag gjorde det blev dom helt tysta, och däres advokat sa ingenting. Dom tog fakturaen tillbaka. Dom är van vid att dom kan trycka däres kunder. Och det går säkert också många gångar. Men om jag har rätt går jag hela vägen. Och det är inte många som gör. Nu har jag i för sig ett VÄLDIG bra förhållande till BMW Sverige service ansvarig, och därför har dom förlorat VARJE gång dom har gjort något dumt. Han är SÅ rättvis - och vill ha nöjde kunder. Så när han hörde denna sak i telefonen i kväll, lät han inte förvånad.
Theanders i Lund är inget ställe jag skulle lämna in på som alternativ till Förenade Bil.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Grejen med Förenade Bil är att det plötsligt är bleven en princip sak. Jag gör detta "för mångas skuld" som inte har varit nöjd med deras service. Och jag tänker gå hela vägen denna gång. Detta var dråpen. Om allt kommer till spetsen, har jag en kombis på sydsvenskan som kunne vara intresseret i att skriva en artikel om deres service. Och DÅ snackar vi om dålig PR.
Wendtan - Jag vet inget om Theanders, jag tyckte bara det var nära och bra. :)

Stig - Det där snacket om journalister hör var och varannan näringsidkare med jämna mellanrum, men det är inte ofta det blir nåt av det. Jag förstår fortfarande inte vitsen med att lämna in din bil på en verkstad du saknar förtroende för och som dessutom inte vill ha dig som kund. Sen får det vara hur mycket "principsak" det vill. Och på vilket sätt menar du att andra missnöjda kunder blir hjälpta av att du får din bil servad på Förenade Bil?
Andre kunder som har varit missnöjde, orker kanske inte göra något åt saken. Verkstaden blir inte bättre. Om man gör något åt problemet, så lär verkstaden - då VD för Förenade Bil får in en klaga från en kund. Ang. Journalist hoppas och tror inte det blir nödvändigt, då jag vet att BMW Group Sverige kommer göra något åt saken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.