|
|
|
|---|---|
| Hallo! Har en 525 E34 årsmodell 90, har tänkt slänga på dimljus... Men jag har ingen kontakt uppe på instrumentbrädan för att knäppa på dessa... Jag är också osäker om kablarna fram till dimljusen är dragna??? Nån som kan ge nåt tips om detta? Och i så fall vart kan jag få tag på denna kontakt??? | |
|
Åk till skroten, där kan du säkert hitta de mesta. lycka till Åk du först, så väntar jag därframe.. |
|
|
precis..på skroten...om du inte har ngn knapp för dimljusen, så är det tveksamt om du har några kablar framdragna....jag har knapp på min, fast inga kablar framdragna...jävla bmw :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| Om du har fördragna kablar så ska dom finnas vid kablaget till hel o halv ljus alldeles framme vid strålkastarna och de ska vara fastbundna till dom kablarna. | |
|
Har Du inte fördragna kablar, så strunta i dessa. Dra nya med nytt relä, det är det absolut enklaste. Sedan är orginalkablarna i klenaste laget och på en bil med ngr år på nacken är de säkert söndertorkade så dra nya. Beträffande knappen på instrumenteringen så finns andra snygga knappar att tillgå. Ps det som brukar vara svårast är att komma igenom torpedväggen men dra kablarna bredvid huvudstammen man brukar kunna lirka igenom där.... med lite strul... Ds Lycka till NoFear |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.