|
|
|
|---|---|
|
Det sitter ett system i min nya 530iA -93 som heter GAT EGS. Vad jag förstått så är det något som ska optimera avgasvärdena så bilen blir mer miljövänlig. Men eftersom jag är helt kass på tyska så förstår jag inte så mycket mer än så. Vet någon mer om detta? Snor det effekt från motorn? Tacksam för svar! Här är en länk till deras hemsida: Länk ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 | |
|
Glömde skriva att bilen är importerad och systemet är monterat i Tyskland. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| Det var väl nått man skulle ha i Tyskland på äldre kälkar för att få köra i städer i vissa zoner på vissa tider typ, eller om det nu hade med fordonskatten att göra, eller bägge två rent av??? I vilket fall så är väl bara att plocka bort anordningen för att se vad som händer. Kan inte tänka mig att SBP har något att invända för här i svedala så fattade man aldrig vad det hela handlade om. ;) I ditt ställe så hade jag skickat en rad till Tyskarna för att se om du får något svar därifrån. Länk | |
|
Jo det skulle man ju kunna, problemet är bara min obefintliga kunskaper i det tyska språket. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.