|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tillverkade BMW verkligen de här bilarna i ett exclusiveutförande? Om så , vad ingick ii den utrustningen? Saxar från en annons: "BMW 528i Exclusive ( samlarbil ) Detta är en specilabyggd BMW 528i som gjordes av Förenade Bil 1987, kallas för Exlusive och var tänkt som en konkurent till den dyra M5 modellen, det gjordes bara 100 ex av denna typ ( 90 röda och 10 vita ) Har manuell vxl-låda och en fabrikstrimmad 6-cylindrig motor samt servostyrning. Det mesta i bilen är elstyrt samt en fungerande AC " Vet att det inte är sportstolar i den, men vad är det här för en modell? Personen som säljer den är ombud för en äldre herre som tyvärr lider av demens. Det gör att den vägen för att få mer information tyvärr är stängd. Mycket tacksam för svar! Mvh Christer | |
|
Hej Lundman! 1987 var det sista året för E28, så det gjordes litet udda grejjor, oftast beställda av ÅF för att få ut de sista vagnarna. Detta vet jag med säkerhet, o jag vet att det "gjordes" eller snarare "plockades ihop" en modell som kallades just Exclusive. Det han skriver kan nog stämma, men jag har aldrig hört talas om nån fabrikstrimmad maskin, utan de få Exclusive jag sett, är bara väldigt välutrustade 520 o 528:or, med det lilla, original M-paketet o chassiesatsen. Jag vet vilken bil Du menar, o jag har själv ett visst intresse för denna ;-) Skärmkromet är jag dock tveksam till...förmodligen eftermonterat.... De har även en rätt udda feature, o det är den "lilla" färddatorn av OBC II, som annars endast monterades i bilar utrustade med original Webasto, o det var nästan uteslutande 524TD samt 525E 2.7! Den sistnämnda såldes aldrig i Sverige. Den har inte rattkontroll, som den stora har, från o med -86 års modell. Men den har "elektronik-gong" för varning av låg yttertemp, samt tändning o släckning av innerbel. via nyckel, precis som E32/E34 ;-) Sjuk bilmodell :-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
Paap Reeder |
... jag har gong-gong i min M535:a (sv.såld.) för temp och speed limit MVH /// Paap R |
|
...jaaa...det klart, Du har ju stora datorn, men hur ofta ser man den lilla o "mellanstora" datorn i en E28? Ja, de är ju egentligen inga datorer, utan snarare yttertempmätare, med alarmfunktion samt datum o digitalklocka, förutom den som folk kallar mellandatorn, vilken ju är detsamma, men med styrning för Webasto :-) Alla har "gong" men inte alla har ju den fina innerbel. funktionen, som man har i E23 o E28 med stora datorn, vilket jag ju mer jag tänker på det, säkert har med kabelstammarna att göra, hmmmm, o givetvis ev. larm.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.