|
|
|
|---|---|
|
har ett problem har lås bultar på min bil men lås hylsan är bortslarvad vad kan´man göra bmw 24v | |
|
Kan funka att slå på en vanlig hylsa på låsbulten...låsbulten brukar vara av skitmatial som är mjukt! |
|
|
Är det originallåsbultar från BMW kan nog din lokala BMW-verkstad hjälpa dig. De borde ha minst en nyckelhylsa av varje sort på verkstaden! Har du kvar förpackningen till bultarna? I den medföljer det en lapp med en siffra på som anger vilken låsbult du har. (sitter klistrad på baksidan av insatsen som höll i bultar och hylsor, i min förpackning). Lycka till! Ps. Du har inte glömt att kolla i verktygslådan i bilen? |
|
BMW-Yoda |
Dunka på en krafthylsa av lämplig dimension, dra åt dom två närmaste bultarna lite till. Lossa sedan låsbulten. Om du inte har bra låsbultar som en hylsa inte få plats runt. BMW-Yoda |
|
det lättaste, om inget annat funkar är ju att sätta en annan mutter utanpå sen svetsar du innuti muttern, då går det. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
nja det kan inte vara det lättaste!, såg på när en bilverkstad tryckte dit en lite större hylsa, ett par snabba slag med en hammare sen kunde dra loss den hur enkelt som helst Surfa in på Länk |
|
|
ska kolla hos bmw om de har en reserv bmw 24v |
|
|
klart det är lättare, me då sabbar man ju hylsan, även om det är en krafthylsa, sen beror det ju på vad det är för tp av låsbult med. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Om det är BMW original har de ha hemma i reserv. Annars beställer de. Om jag inte minns fel när jag tjuvlyssnade häromdagen kostade den ca 50:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.