|
|
|
|---|---|
|
Hade bilen inne på verkstad förra veckan. Oljeservice samt kontroll/åtgärd av bultarna till oljepumpen. Bultarna satt inte lösa men byttes ändå. Bilen gick perfekt innan vi lämnade in den. Min sambo körde den till verkstaden och kan intyga detta. När vi hämtar den så kör hon hem och kommenterar efteråt att den verkade lite slöare än normalt. Först i helgen har vi möjlighet att testa den ordentligt. Motorn går ojämnt på tomgång, rasslar lite och vibrerar. Vid körning orkar den inte ta sig över ~4000 rpm på högre växlar. Verkar inte gå på alla cylindrar. Igår åkte jag till verkstaden där de kollar på bilen. Diagnos ger inga felmeddelanden. Katalysatorerna låter ok vid start av bilen. De tror att det kan bero på membranet eller möjligtvis tändstift eller tändspolar. Imorgon ska de börja med att byta membranet. Efter att ha läst lite här på forumet så tycker jag det verkar vara en bra första åtgärd. Problemet är att bilen gick perfekt när vi lämnade den till dem. Kan deras jobb på något sätt ha orsakat felet? De säger att det omöjligen kan ha gjort det. Några idéer? - Power is nothing without control. | |
|
Tändstift/tändspole låter troligt, gjorde de service med tändstiftbyte på bilen samtidigt? Membranet eller kattarna är också möjligt. Ny kamkedjespännare med ny glidskena är en bra pryl att investera i dessutom. =) Mvh |
|
|
Hej, hur gick det? Thomas Lj. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.