|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Får man fråga Calle Olsson, Kunta, Schwabinger7 mfl hur mycket rabatt ni fick på era 1-seriebilar? Vad kostar helskinn extra på en bil med M-pkt? Är Sensatec nåt att ha? Det är väl sensatec i kombination med tyg som är standard i de M-sport editionbilar som det är kampanj på. Kan man "uppgradera" till hela stolarna klädda i sensatec eller känns/ser det inte bra ut........? |
|
| Var i fredags och provkörde en 120d hos BMW Göteborg. Bilen var utrustad med M-sportpaketet. Riktigt snyggt på 1-serien. Sköna sportstolar och M-sportratt gör väldigt mycket också. Det var nog första gången jag körde modern diesel och blev väldigt imponerad av prestandan från dom 163 dieselhästarna. Väghålningen klagar man inte heller på. Det ända jag kände var negativt är dieselljudet som hörs mycket på tomgång och vid krypkörning. Men helt klart en bil som jag skulle vilja ta med mig hem. | |
|
Det lutar nog åt en Audi SB 2.0 Tdi 170 DSG istället då jag provkörde 140 Hk A3 DSG och 120dA i Fredags. Även om Bmw är mycket snabbare på (runt 1,2 sek till 100) än Audin jag provade så kändes den ändå piggare och var framförallt roligare med DSG än med Bmw's steptronic. Sen att jag som är ynka 174 cm lång inte ens kunde "sitta bakom mig själv" i 120d för att den var för trång var ju en klar nackdel. A3 SB var inga problem att sitta i baksätet på och ändå inte ha knäna i ryggstödet på föraren. Trodde nog att 120d skulle vara roligare men tyckte det var nåt som saknades. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.