AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.164

Är Violettröd II en svårsåld färg?

Hej!

Är det någon som har haft en bil i färgen Violettröd II?
Tror ni att det kan bli svårt att sälja en Z3:a med den färgen? Vad liknar den för färg? Är den liknande vinröd?

Mvh
esteen

Jag har haft en Compact med Violettrot II det är en solid lack med klarlack. Violett med inslag av rött, en mörk färg. Mycket svår att sköta då den blir lätt repig och stenskotten syns mycket tydligt. Inte en allt för omtyckt färg, men på en Z3 så är den nog ovanlig. Antingen så köper man bilen på grund av färgen eller så väljer man bort bilen på grund av färgen. Ja, du förstår nog... Personligen så tycker jag att den är lite kul och ovanlig.
Det fanns EN till salu hos bmw.de så den är ovanlig. Snygg färg på Z3 anser jag. Håll till godo. Länk Länk Länk Länk Länk
Fyller på med en 2.8 i USA-utförande:

Länk

Jag tror den kan bli svårsåld med den färgen. Men det klart, är det bara tillräckligt billigt tycks allt gå att sälja.

Hade väldigt svårt att hitta köpare till min Montrealblå (mörkblå) med svart skinn vilket jag tycker är diskreta och snygga färgkombinationer som borde falla de flesta i smaken. Nu hade jag visserligen ett högt pris pga av skick, mil och utr mm.

Mvh Carl
Varför sitta och tänka på om en bil blir svårsåld??

När jag köper en bil letar jag efter färger och tillbehör som jag tycker om, sen ger jag blanka fanken i vad andra tycker. Du skulle bara veta hur mycket spott och spe jag fått utstå eftersom jag valde en klarröd bil. Kan säga att jag inte ångrat mig en millisekund, jag ville ha en röd eller svart när jag letade och det blev en röd som jag är helnöjd med.

Våga vägra vara mainstream och bojkotta blåmetallic och silver.

Fast det viktigaste är att du väljer en färg som du gillar.

/Fredrik
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vitsen med att tänka på om den blir svårsåld handlar ju om pengar. Är man beredd att betala fullpris för en viss färg när man köper och samtidigt beredd att förlora ett antal 10´ när man säljer? Helt klart en parameter att räkna med när man spekulerar.

Angående färgen i fråga tyckte jag personligen att den var gräslig. Riktigt ful.

E46Cabrio Länk -06
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Det här med färger på en Z3 kan diskuteras, när jag själv skulle köpa visste jag precis hur den skulle se ut en avvikande färg på inredning mot karossfärg men vad fanns att tillgå? alla bilar hade ju brunnit!!! skämt åsido men modet har ju varit helsvart både in och utvändigt för mig hemskt!! jag sökte det som skulle tilltala mig en läckerbit att titta på också, det är ju en sommarbil, jag kunde få mörkgrön med ljus inredning och det hade jag valt men jag ville ha skinn eller färgade bågar på instrumentbrädan men jag letade vidare till sist hittade jag en siennaröd=vinröd väldigt ovanlig tydligen inte populär av nybilsköparna men för mig är den flott och alla som ser bilen tycker den är elegant då med kanske inte så mycket avvikande klädsel som jag önskat men det är mörkrött skinn med inslag av svart på panel och dörrar samt extra krom, lister grillen, jag har stuckit ut hakan och ger sjutton i trender men så är jag 67 år och har alltid gillat lullull och kanske lite 50-tals och veteranbilsstuk därför gillar jag mer det eleganta än racestuket trots att det är en Z3 så kan man glida med den också, köp med hjärtat och njut av den bil du gillar och strunta i trender
Uffe/bildock
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Hej !
Jag hade en 2.8 i den färgen förut. Färgen skiftar beroende på vilket ljus den står i. Står bilen i skugga blir färgen mycket djupt violett (jättesnyggt), medan om den står i solljus så blir den mera åt det rödlila hållet (ljusare). Hur som helst, jag och många andra som såg min bil tycker att Z3 i den färgen är helt rätt. Den är dock som tidigare talare nämnde MYCKET svår att hålla ren och repfri, det krävs en hel del underhåll.

Jag sålde min bil på en vecka eller två, det var många som var intresserade då (år 2004).

Är det någon specifik bil du spekulerar på eller ? Min var en av de få i den fären här i Sverige nämligen... vore kul att veta...
Det är den som PowerMac nämner längre upp på sidan.
Vad tror du om den för övrigt? är det ett bra pris?

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Har du nån direktlänk till själva annonsen ?
Lade märke till att bilen saknar sportstolar och har heller inte M-ratt, vilket jag värderar högt. Däremot såg det ut som den hade en klima...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Alla bilder som länkats till visar hur färgen ser ut då den står i skugga. den är klart snyggast, toksnygg, då. I solljus blir får den en rödare nyans...
Här är en länk...

Länk

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Priset känns helt rimligt satt med tanke på hur långt den gått och vad den har för utrustning. Trista plåtfälgar på den bara men det kan man ju göra något åt. För motsvarande peng hittas nog en fin 1.9 i Sverige också men är det just den där färgen du vill ha då blir ju saken en annan eftersom den är så sällsynt.

Tur den står på BMW, annars skulle jag nog aldrig handla i Berlin.
Är Berlin en ort att undvika annars? Var är det bäst att handla?
Har även tittat på en annan men den finns på gränse till Österrike vilket gör det lite svårare att ta sig dit.

Här är en länk på den...

Länk

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Berlin, liksom Hamburg är känt för att hysa många bilskojare, det är lätt att bli lurad i de områdena. Södra Tyskland är generellt sett ett bättre område att handla bil än norra Tyskland. Stuttgart och Munchen kan rekommenderas exempelvis.

Snygg bil den andra du länkade till också tycker jag. De känns likvärdiga. Fin kombination med skinnet mot den montralblå lacken.
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej.

Jag har rött läder i min arktiksilverfärgade Z3:a med M-stolarna så är det riktigt snyggt, kontakta mig så kan jag skicka lite bilder till dig på inredningen om du vill.

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.