|
|
|
|---|---|
| hejsan, kan nån hjälpa mej att hitta felet på min e30 min hastighetsmätare å eko-mätaren funkar mest bara nör den känner för det. vet att det är ett ganska vanligt fel, har haft 2 m535:er i familjen å de va så på en av dom men vi lyckades aldrig hitta vad det är. nån borde ju ha nån aning om dedär... | |
| testat byta ci batterien? | |
|
Med stor sannolikhet är det de ovan nämnda SI-batterierna. Mektips: Länk /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Vilken mätare är det som inte fungerar? Varvräknaren som det står i rubriken, eller hastighetsmätaren som det står i texten? Är det varvräknaren som krånglar är det nog SI-batterierna, men är det hastighetsmätaren skulle jag tro det är givaren på bakaxeln. |
|
| blev lite fel där. de är varvräknaren. är det samma på e30 å e28? | |
| Kan det fortfarande vara SI-batterierna om varvräknare, eko-mätare + klockan har lagt av samtidigt ? Resten av mätarna funkar finfint. | |
| yess så e de, ska byta dom vart kan man få tag på dom? | |
SpineKracker |
Finns hos BMW skulle jag tro. |
|
BMW säljer inte batterierna löst, bara hela kretskortet. Du får först skruva ur instrumentet och se vilken typ av batterier det är (finns två olika typer), sen beställer du nya i från exempelvis ELFA: www.elfa.se Att löda dit dem nya är tämligen enkelt. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| okej tackar för tipset ska kolla på en gång | |
| Länk | |
| fanns redan hihi MEn till 99% e det dem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.