|
|
|
|---|---|
|
Tjena,hissa upp bilen med en hydraullift på ena sidan, och just då när jag lutade den åt höger så läckte det ut olja från främre högerdelen av bilen... Jag nådde inte in dit så jag kunde inte kontrollera var den kom ifrån.... Jag hissade upp bilen idag och kontrollerade lite så såg jag ett gängat hål med droppande olja, men utan skruv... Tyvärr kan jag inte namnet på delen, men den sitter längst ner mot marken... går från vänster till höger framhjul, och hålet sitter på höger sida.... Skall det finnas en oljeplugg på plats?...Vad är det för del?... Vad för olja är det?... BILDER: 1. Länk 2. Länk //MVH Jocke! | |
| Glömde tillägga att det är en E36, 318is. | |
|
Ja, ska vara en plugg där. Det är olja från servon som rinner ut, jag vet inte exakt dimension på bulten som skall vara där. Men oljan, det är ju vanlig servostyrningsolja, typ ATF har jag för mig. Kolla på macken, står ju på flaskorna om det är till servo. En bult kan du ju skruva lös på skroten, som passar där. Eller ta reda på det på annat vis, fråga BMW lr ngt. |
|
|
kanske du kan hitta bulten här Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Har letat där, den finns inte med. |
|
|
Jävla helvete, köpte bilen en vecka sedan... Vem fan skulle ta bort den där? och lämna det så?... Varför... Man brukar inte tappa ur olja för att sedan glömma att fylla på och skruva in pluggen :S... Konstiga är att servon verkar gå, kanske lite trögare än väntat... Jaja har den klarat sig minst 500km utan olja så gör väl ett par km ingenting. Konstigt att hela servon inte sabbat helt. Hmm, var på skroten idag och det fanns ingen framvagn kvar från E36orna.. Tror ni man kan få tag på en plugg i någon bildetaljkedja? Eller så får jag köra iväåg till BMW. |
|
| Det kan kanske finnas ngn på nån annan bil me servo som kan passa ? e ju värt ett försök iaf =) | |
|
Hmm, kollade servooljan.. och den ligger på normal nivå... Betyder det kanske att skruven är av?, att någon idiot inte klarade av att skruva ut den. |
|
|
Får hissa upp den imorgon och kolla efter... De höll p stänga hallen när jag upptäckte det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.