AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.526

Angående M3 3.2 lågmilare

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Har kommit ut en blå, väldigt fin M3 3.2 -97 på Blocket, med väldigt lite mil på mätaren Någon som vet mer om denna?

Länk

En bil med lite mil vill väl alla ha men på något sätt känns det ändå avskräckande. Det känns som mycket som slits ut vid fel handhavande inte har hunnit gå sönder än, om ni förstår?

Hur är det med vanos som man alltid hör negativt om? Om inte minnet sviker är det väl RR-vanos på -97? Är det sannolikt att det kommer bli ett bekymmeri framtiden?

Berätta gärna lite om hur ni ställer er i förhållande till att den inte gått så långt...

Tacksam för svar!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Kanske inte vinterkörd...

Min gamla M3 coupe-98 som jag köpte 01 och sålde i våras körde jag 4500 mil sammanlagt..Då var den avställd mellan nov-april

Vanosen ska du kolla upp..jag bytte min vanos tiill sach:s...När jag bytte så gick det på försäkringen..Under 10000 mil så betalade jag bara självrisken som var
10000kr...Bilen kändes rappare o fick betydligt jämnare tomgång samt att den inte rasslade som RR gör...
Om du köper bilen så hade jag rek att byta den eller åtminstone kolla upp den ordentligt..En del byter bara O-ringarna men det hade inte jag gjort...byt HELA kitet isåfall om du nu måste...
Kolla antalet ägare..

Nästa service borde vara insp 2 vid c:a 10000 mil

Lycka till

Min bil:Länk

Sebbe
Min 98 hadde gått endast 5600 mil när jag köpte den förra året, om bilen inte är vinterkörd tycker jag inte 8000mil är för lite. syna bara bilen noga.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Och var inte så rädd för vanosen! Av alla som hänger på detta forum finns det inte ett enda fall konstaterat där vanosen faktiskt har rasat, utan man har bytt ut dom för att de har rasslat, vilket också har fått överdrivna proportioner. Läser man här så tror man att det är ngt som drabbar alla, men av de i min bekantskapskrets som äger eller har ägt bilar med den motorn så är det ingen som bytt och de har åkt många problemfira mil med sina bilar.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Tack för era svar!

Har semester nästa vecka och ska ändå uppåt Stockholmstrakten så det blir nog eventuellt att svänga förbi och titta på bilen :)
pg_ice
elmgren: hur gick det?
såg att annonsen fortfarande är kvar vilket borde betyda att bilen är kvar :)
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Jadu, det gick väl ingen vidare :D

Hade tagit killens nummer och skulle ringa han när jag ändå var uppe i Stockholm under en vecka. Råkade nog skriva ner fel nummer för det jag ringde fanns inte och hade inte möjlighet att kolla upp hans riktiga heller innan jag åkte hem :(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.