|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte jag skulle starta en tråd där man kan skriva in reg NR: på civilpolis bilar. Jag såg en i Helsingborg i helgen under vallåkra träffen som gled runt och ville ta bilar som brännde gummi. Det var en skåpbil,grå (vet ej modell, jag var för full). Den hade reg NR:WYX924 /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) | |
|
Eskilstuna: Länk BMW - Beroende Med Wilja! |
|
Paap Reeder |
Även om jag är "gasarglad" så tycker jag ändå inte att vi skall ha en dylik tråd/lista. Civilreggade bilar är inköpta för våra skattepengar för att till huvuddelen användas till spaning på grov brottslighet. Visst ... det finns specialbilar för enbart trafikövervakning men även dom kan snabbt användas som span.bilar. Lägger vi ut en lista "bränner" vi ett antal regnr som försvårar polisens arbete. Kan det vara klokt? Sett till det stora hela? Vi minns hur jakten efter kidnapparna av sonen till Autolivs VD slutade. På en p-plats i frankrike. Jäkligt skickligt jobbat länder emellan får man lov och säga ... och säkert användes en hel drös civilbilar till detta. Således gör gärna en lokal egen lista men behåll den för dig själv ... eller i a f för en väldigt liten skara. Vi minns FFGT ... där även jag var med - en natt läste jag MBN istf MNB ... på en Saab och fick åka T-bana i två veckor. He, he ... det var tider det. MVH /// Paap R |
|
En som nog alla känner till i HBG. UDY177 Volvo v70 Silver met och så finns det en saab 95 med RCP??? Silver met |
|
|
Paap Reeder: E du en polis :) /// Bimmarkomanen |
|
|
Borås o Gbg trakter, se upp för en silvergrå met. Volvo V70 kombi TOP 375. Paap Reeder: en vanlig mäniska kan minna 3-4 reg nummer utan att blanda ihop dom o om jag skulle hålla på med nåt olagligt så skulle jag inte titta på bilens reg nr i första hand.... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Kan beratta att det finns en ganska ny Saab Kombi 93'a i malmo omrodet... korde forbi har om dan, och la sig vid sidan och tryckte upp en skyllt med POLIS vid fonstret (gick lite snabbt..), tog dock inte reg numret, hade liten svart extra anten po hoger sidan, ingen stor som de gamla volvona. | |
|
Jag tycker att alla som lägger upp reg.nr på civ. polisbilar, också bör lägga upp sitt eget reg.nr. så att det blir enklare för polisen att haffa däckbrännare m.m. |
|
|
DAM731 Tror du att det gör någon skillnad?? Detta kanske blir skånepolisens mest kraftfulla verktyg mot illegal streetrace.. ;) |
|
| Länk | |
|
Länk Länk |
|
|
Håller med HJ. Det räcker bra med sidorna på länkarna, och det finns flera.. Jag är övertygad om att AP:s status som en av de populäraste/seriösaste märkessidorna i Europa förblir högre utan listor som dessa i klartext. FP |
|
| Jag bara visste ime du sa grå så viste jag det är vw carravelle har jag för mej, gick in på www.vv.se och tittade det är den typiska som alllltid stoppar bilarna i mlm. det värsta är att hela bussen är full av poliser! se upp för vw carravelle polisen har de nyaste modellerna som vatten! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.