|
|
|
|---|---|
|
Det nærmer seg høst og vinter i Norge. Jeg kjører ikke min 1993 840 ci om vinteren daglig. Men jeg prøver og ta en tur i mnd. hvis vegene er ok. Jeg har ikke understellsbehandlet bilen da jeg har hørt litt forskjellige meninger om dette ang 8-serien. Bilen står ikke i oppvarmet garage. Er det noen som har tips hvordan holde bilen fri for rust, jeg vil ha bilen i minst 10 år til, den har bare gått 103.000 og er er i samlertilstand. | |
|
Hej Jag anser att man bör underedsbehandla en bil som man har för avsikt att behålla en längre tid, jag har gjort det med samtliga bilar som jag ägt och har mycket god erfarenhet av detta. När det gäller ytrost är det knepigare, jag har ofta hört att en lackbehandlad bil skall klara sig bättre, men min bil som haft lackbehandlingar sedan den var ny, enligt Mr Cap´s underhållsplan, har drabbats av kryprost... |
|
| Nu kommer jag antagligen att bli raderad alt. kommer miljönisse och tar mig i örat men för inte så längesen så spolade man bilarna både under och över med spillolja, absolut det effektivaste sättet. Vi har hittat ett antal VW typ1 i mycket gott skick tack vare denna metod. | |
|
somgammal bilplåtslagare vet jag att det bästa är att tvätta bilen ofta och noga. S.k. kryprost kommer oftast inifrån och i plåtskarvar och skärmkanter och vittnar alltid om dålig rostskyddsbehandling från början och kan knappast stoppas. Bilar av denna typ köptes ofta av rika personer som bara hade bilen kort tid och dessa människor kostade inte på lyx som rostskydd. Tvätta och vaxa bilen med riktigt vax inte dessa latmansvaxer som flyter utan riktig hårdvax som verkligen sliter på kroppen och tar en dag att utföra och hoppas på att det hindrar eller fördröjer framträdande rost.Rosten kommer iallafall ifatt och kräver åtgärder i form av rostrep och lackering. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.