|
|
|
|---|---|
|
Har gjort en fin övervarvning så att motor är totalt slut, kollar nu vad man kan få ut för den om man säljer den som reservdelsbil. Lite info: Länk Länk *TSW 17" Venom med nästan nya Eagle F1 225:or. *Komplett svart sportskinninredning med armstöd och ski-sack. *H&R sänksats 30/15 (Gått 300mil) *Sachs sportdämpare (gått 300mil) (Väghållningen kostade näsan 13000:-) *Karossen är väldigt fin och 99% rostfri. *Modifierat Remus sportsystem ifrån en M3:a (Nypris 8000:-) m,m. Vad kan man få ut för en sån? | |
|
Hej. Väldigt svårt detta, men tippar på runt 20k. Tror det kan löna sig att köpa en begagnad motor och stoppa i. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
| Tack, är inne på linje att byta motor. Har nog fått tag på en lirare som kan göra det billigt. | |
|
Det tråkiga är att tillbehör är "nästan"värdelösa så länge dom sitter på bilen,om du däremot säljer den i delar så ser det bättre ut. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Det blir motorbyte, så jag säljer inte bilen som reservdelsbil. MVH |
|
|
Låter vettigt,hoppas det går bra. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| Nu är den nya motorn i och allt verkar funka | |
|
Låter skönt! Vad vart det, en m50b25 igen då eller? Vad gick allt på om man får fråga? Befann mig själv i samma situation som du för 2 år sen, med en 325i då också.. Tror jag skulle fått betala runt 13000 kr för allt. |
|
|
Hur fanken övervarvar man motorn så den pajjar? Fullvarv med iskall motor? Tatt bort varvspärr? Dåligt servad? Skulle va skoj o veta :) |
|
| Ett säkert sätt är att få i fel växel, då får motorn en mekanisk övervarvning som inte går att strypa bort. Vanligtvis så stryps ju motorn vid varvstopp. | |
|
"MD" Jupp,en likadan motor köpt på bildelsbasen hade gått 14000mil samt 6*14kg Komp enligt papprerna. Rubbet med ny koppling,olja,glykol,packningar m,m + motor med garanti + arbete på både verkstad samt lite vid sidan om så hamnade det på strax över 20.000kr. "Banditleffe" Inte så svårt att få en övervarvning när man blåser om en långtradare och har typ 6000rpm på 4:e växlen och sedan av misstag får i 3:an i stället för 5:an. Är inte ensam om att göra en sån sak om man läser lite på forumet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.