|
|
|
|---|---|
|
Var till en lokal bmw mekare som inte ville ta tag i mitt problem pga att det kunde jag enkelt göra själv. Det är kylfläkten som alldrig slår till men vad det hette som skulle bytas minns jag inte namnet på, men det är ju som en termostat som ska slå in och följa med axeln runt. Han nämde även en firma i Sundsvall som hade billiga reservdelar, kunde ibland vara 50% skillnad påstod han, men vad firman hette har jag glömt efter en hård semester :-D Men vad tror ni, ngn som har en aning om vilken firma han snackade om? | |
| Motornord? Länk Fast det är en redig bit ifrån Jörn det. ;) Länk | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Om du menar den fläkten som sitter på H2O pumpens axel så är det den vänstergängade viscokopplingen som han menar. Annars om du har AC sitter det även en elfläkt framför kondensatorn. Det lönar sig att leta runt efter en visco då den är förhållandevis dyr med dock ett stort prisspann. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| Det tackar vi för, det var visco kopplingen jag var ute efter lika mkt som motor nord! Tackar och bockar! | |
| Ringt och beställt, kostade ca 1000:- så med frakt ca 1100-1200 högt räknat. Hörde på skroten tidigare då ville dom ha kring 800, så det känns lite värdare med Motor Nord. Ringde för skojs skull till Den lokala BMW handlaren i Skellefteå och dom ville ha 1755:- | |
|
Brukar tjata på folk här att kolla ebay.de när de skall köpa reservdelar. Såg att nya fläktkopplingar finns från 43,50€ + frakt (brukar va mellan 6-18€ beroende på hur tunga grejorna är). Sök efter "Lüfterkupplung". //C |
|
| Oj det var ju billigt, har inte kommit på att leta där, har kikat där tidigare på bla mc saker... Ajja, nu är det beställt men till nästa gång! | |
|
Hej mannen, du kunde ha kikat in på självplocken i Storsund, (visst passerar du där ibland via jobbet, eller?) där står det iallafall ett par e34:or som du kunnat rensa på billiga delar, men du har ju redan beställt nytt så det är bara att bita ihop och jobba ett par timmar övertid... |
|
| Jajjemen, det kunde jag gjort men då är ju funktionen tveksam samt att skrot priset inte verkar vara så mkt lägre än det jag köpte den för. Men detklart med självplock blir det kanske billigare... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.